آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

مراسم چهارشنبه سوری چقدر هزینه بر می‌دارد؟/ آجیل کیلویی چند؟



برگزاری آیین چهارشنبه سوری ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
برگزاری آیین چهارشنبه سوری به عنوان یک شب سنتی برای یک خانواده تهرانی معادل ۳ میلیون تومان آب می‌خورد!

به  گزارش اقتصاد ۲۴؛نوسان نرخ ارز تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت نهایی کالا، محصولات تولید داخل و همچنین وارداتی دارد و همین دلیلی بر افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

 

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که با توجه به تغییر سبک زندگی شهری، این روز‌ها بسیار پر هزینه شده است. از آجیل این مراسم تا لوازم نور افشانی با نرخ ارز محاسبه و قیمت گذاری می‌شود که در نهایت بار سنگینی بر خانوار‌ها می‌گذارد. 

 
گرانی آتش بازی در شب چهارشنبه سوری

افزایش قیمت مواد محترقه به دلیل افزایش نرخ ارز باعث شده بازار این کالا‌ها نسبت به سال‌های قبل رونق زیادی نداشته باشد چراکه افزایش بیش از ۴۰ درصد لوازم آتش بازی در این شب سنتی ایرانی قطعا هزینه زیادی را به خانوار‌ها تحمیل می‌کند.

 

به گزارش اقتصاد ۲۴، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد هر بسته ترقه وارداتی در بازار از ۲۵۰ هزار تا ۶۳۰ هزار تومان، ترقه سیگارت از بسته ۵۳۰ هزار تا ۶۸۰ هزار تومان، کپسولی از ۲۴۰ هزار تا ۴۴۵ هزار تومان، منور از ۵۳ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان و کهکشان دستی از ۲۹۰ هزار تا ۵۲۰ هزارتومان بازار را قبضه کرده است.

 

در همین رابطه عبدالله اسفندیاری، رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان تهران می‌گوید که تمام محصولات موجود در بازار وارداتی است و کالای چینی در بازار تهران جولان می‌دهد.

 

به گفته این فعال صنفی، با توجه به نوسان قیمت دلار قطعا قیمت محصولات در بازار گران‌تر از سال گذشته است.

 

بازار گران آجیل چهارشنبه سوری
با اینکه فعالان بازار آجیل، سال جاری را سال رکود در این بازار می‌دانند، اما با این حال آجیل گران‌تر از سال گذشته شده و تورم، سبد معیشتی مردم در آستانه نوروز را هدف قرار داده و نگرانی‌های جدیدی را برای متقاضیان به همراه داشته است.

 

البته سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت آجیل چهارشنبه سوری را اعلام کرد که بر اساس آن برای یک کیلو آجیل حداقل باید ۳۱۰ هزار تومان خرج کرد، اما با گشت و گزار در میادین میوه و تره بار متوجه می‌شوید که علاوه بر کیفیت پایین محصولات، تفاوت قیمت‌ها با نرخ نامه و از همه مهمتر اینکه برخی از اقلام اعلام شده در بازار موجود نیست.


آجیل چهارشنبه سوری در بازار چند؟
به گزارش اقتصاد ۲۴، افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت آجیل چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته، دلیلی بر کاهش خرید مردم در این آیین ایرانی شده است.

 

هرچند به تازگی غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران با بیان اینکه آجیل در مقایسه با سال قبل افزایش قیمتی ندارد، تاکید داشته که حتی قیمت پسته در مقایسه با سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

اما بازار در این روز‌های پر تقاضا نشان از افزایش قیمت‌ها دارد تا جایی که حداقل قیمت آجیل چهارشنبه سوری از کیلویی ۵۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

یک خانواده ۴ نفره برای مراسم چهارشنبه سوری چقدر باید هزینه کند؟
طبق برآورد‌ها یک خانواده ۴ نفره برای برگزاری یک جشن ساده چهارشنبه سوری حداقل نیاز به یک کیلو آجیل دارند که به غیر از سایر هزینه‌ها مانند شام و میوه، رقمی معادل یک و نیم میلیون تومان هزینه بر می‌دارد که با توجه به سایر هزینه‌های جاری، برگزاری چهارشنبه سوری به عنوان یک شب سنتی برای یک خانواده تهرانی معادل ۳ میلیون تومان آب می‌خورد.


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------