قیمت جهانی بنزین رکورد زد



قیمت جهانی بنزین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت جهانی بنزین برای اولین بار از ماه مارس به کمتر از چهار دلار در هر گالن رسید زیرا ترکیبی از کاهش تقاضا و کاهش قیمت نفت باعث شد رانندگان در طول فصل رانندگی تابستانی استراحت کنند. 

به گزارش یواس نیوز، طبق گفته شرکت فناوری GasBuddy میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین معمولی در روز گذشته به ۳.۹۹ دلار رسید که از زمان رسیدن به اوج ۵.۰۳ دلار در اواسط ژوئن امسال بیش از یک دلار کاهش یافته است.

 

پاتریک دی هان، رئیس تجزیه و تحلیل مواد نفتی برای شرکت GasBuddy، در این خصوص گفت: ما هرگز چیزی مانند سال ۲۰۲۲ را در پمپ بنزین‌ها مشاهده نکردیم.  

 

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه بسیاری از اتفاقات مانند جنگ روسیه و اوکراین شاهد تغییرات قیمت بنزین به‌ گونه‌ای بوده‌ایم که پیش از این اتفاق نیفتاده بود. قیمت بنزین از سه دلار به پنج دلار و اکنون به ۳.۹۹ دلار رسیده است. در حالی که کاهش اخیر قیمت بنزین بسیار مورد استقبال قرار گرفت، باید توجه داشت مسائلی که منجر به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شد، به‌ طور کامل حل نمی‌شود و همچنان می‌تواند در صورت وقوع اتفاق غیرمنتظره‌ای منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

 

در حال حاضر قیمت نفت کاهش یافته زیرا رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه تورم افسارگسیخته و نرخ‌های بهره بالاتر در حالی که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سیاست‌های پولی را سخت‌تر می‌کنند، کند شده است. امروز اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم سالانه بهبود یابد.

 

در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه ژوئن تمام کاهش هزینه‌های انرژی را نشان نمی‌دهد، شاخص‌های دیگری مبنی بر کاهش تورم وجود دارد. نکته قابل توجه این است که انتظارات از تورم آینده بر اساس نظرسنجی ماهانه بانک فدرال رزرو نیویورک کاهش یافته است.

 

تروی لودکا، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در بانک شرکتی و سرمایه‌گذاری ناتیکسیس(Natixis)، گفت: در حال حاضر انتظارات برای همه گروه‌های کالایی(گاز، غذا، اجاره، آموزش، مراقبت‌های پزشکی و طلا) و در افق‌های زمانی یک، سه و پنج ساله کاهش یافته است. همچنین انتظارات برای بهای بنزین تنها به ۱.۵ درصد سقوط کرد؛ در حالی که انتظارات قیمت مواد غذایی ۲.۵ واحد درصد کاهش یافت.

 

فدرال رزرو برای مبارزه با تورم با ۲ افزایش متوالی ۷۵ واحد پایه در نرخ‌های بهره سیاست‌های پولی خود را سخت‌تر کرده است. فدرال رزرو تا سپتامبر دوباره تشکیل جلسه نمی‌دهد اما اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که سیاست‌گذاران شاید دوباره نرخ بهره را ۵۰ یا ۷۵ واحد پایه افزایش دهند.

 

به‌ طور جداگانه شرکت نرم‌افزار رایانه‌ای ادوبی(Adobe) شاخص قیمت دیجیتال خود را برای ماه جولای منتشر کرد و اولین نشانه کاهش قیمت در بهای تجارت الکترونیک در بیش از ۲ سال گذشته را نشان داد. این افت ناشی از کاهش هزینه‌های الکترونیک، پوشاک و اسباب‌بازی‌ها بوده است.

 

به گفته ادوبی در جولای ۲۰۲۲ قیمت‌های آنلاین نسبت به سال قبل یک درصد کاهش یافته است. جولای اولین ماهی است که در آن تجارت الکترونیک پس از ۲۵ ماه متوالی تورم مداوم آنلاین دچار کاهش شد.

 

هنگامی که همه‌گیری در مارس ۲۰۲۲ تشدید شد، مصرف‌کنندگان در حالی که به‌ دلیل قرنطینه در خانه‌های خود بودند، در جستجوی اقلام به اینترنت هجوم بردند. آنان کالاهای گران‌قیمتی مانند تجهیزات ورزشی، مبلمان و لوازم مورد استفاده در حیاط منزل را خریداری کردند که باعث افزایش قیمت آن اقلام و کمبود آن شد.

 

در حال حاضر خرده‌فروشان بزرگی مانند والمارت(Walmart) و تارگت(Target) مجبورند این کالاها را به‌ شدت با تخفیف ارائه دهند زیرا مصرف‌کنندگان عمدتا برای بلیط سینما، مسافرت و غذا هزینه می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------