درجه رکود در بازار آپارتمان‌‌های سالخورده



رکود در بازار مسکن شهر تهران اگرچه عمیق است، اما درجه رکود در بازار آپارتمان‌‌های سالخورده با سن بنای ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت قدری کمتر است. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، تماس برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌‌های سالخورده به مراتب بیشتر از تماس‌‌هایی است که با آگهی‌‌دهندگان آپارتمان‌‌های نوساز و میانسال صورت می‌گیرد؛ موضوعی که به گفته واسطه‌های ملکی ناشی از مناسب‌‌تر بودن قیمت آپارتمان‌‌های ۱۵ سال ساخت به بالا است.

 

بررسی فایل‌‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی آگهی ملکی نشان‌دهنده مناسب‌‌تر بودن قیمت فایل‌‌های قدیمی‌‌ساز نسبت به آپارتمان‌‌های کم‌‌سن است، طوری که در برخی محله‌ها اختلاف قیمت به 30 تا 40 درصد هم می‌‌رسد. از یک‌‌سو قیمت فایل‌‌های نوساز به اصطلاح «قرمز» یعنی بالاتر از حد مورد انتظار است که از کم‌‌تعداد بودن این نوع آپارتمان‌‌ها در بازار نشات می‌گیرد. از سوی دیگر قیمت آپارتمان‌‌های سالخورده با توجه به نیاز اغلب آنها به بازسازی مناسب است و صرفه اقتصادی خرید این قبیل املاک برای متقاضیان خرید خانه مصرفی به قصد سکونت نسبت به واحدهای نوساز تا سه، چهار سال ساخت بسیار زیاد است.

 

مساله مهم برای متقاضیان خرید خانه تامین نقدینگی در فرجه 20 تا 40 روزه است و با توجه به اینکه با خرید واحدهای مسکونی سالخورده، می‌توانند بازسازی را به چند ماه بعد موکول کنند و نقدینگی مربوط به این امر را نیز به همان نسبت دیرتر تامین کنند، خرید این خانه‌ها با توجه به محدودیت بودجه آنها، انتخاب مناسبی به شمار می‌‌آید. مجموعه این عوامل سبب شده درجه رکود در بازار آپارتمان‌‌های سالخورده کمتر از نوسازها باشد؛ به این معنا که در هفته‌های پررکود اخیر دست‌‌کم تماس با آگهی‌‌دهندگان این واحدها به مراتب بیشتر از تماس برای اطلاع از قیمت نوسازها بوده است.

 

 بازار مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------