بهترین گروه سنی آپارتمان از دیدگاه خریداران



متقاضیان خرید مسکن اگرچه در روزهای اخیر نقش پررنگی در بازار مسکن ندارند و آمد و شد آنها برای بازدید فایل‌‌های فروش کم شده است، اما همین معدود جست‌وجوگران بازار مسکن نیز تمایل زیادی به خرید واحدهای ۵ تا ۱۰ سال ساخت دارند. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، بازار آپارتمان‌‌های مسکونی روزهای کم‌‌رونقی را می‌‌گذراند اما با این حال هستند کسانی که در همین روزها تلاش می‌کنند خانه مطلوب خود را یافته و معامله کنند.

 

واسطه‌های ملکی می‌گویند در حال حاضر سهم جست‌وجوگران بازار مسکن به نصف کاهش یافته و بقیه جست‌وجوگران عمدتا متقاضی تبدیل به احسن خانه مصرفی خود هستند. اما فرقی نمی‌کند جنس تقاضای خرید حاضر در بازار کدام باشد؛ هر دو گروه در حال حاضر ترجیح می‌دهند گزینه بهینه خود را از بین واحدهایی با سن بنای ۵ تا ۱۰ سال انتخاب ‌کنند؛ البته در صورتی که بودجه آنها برای چنین خریدی کفایت کند.

 

ویژگی مهم این گروه سنی برای خریداران مصرفی این است که نیازمند بازسازی اساسی نبوده و احتمالا با انجام نقاشی ساختمان قابل سکونت است. متقاضیان سرمایه‌‌ای خرید مسکن نیز ترجیح می‌دهند خانه‌های به قیمت رسیده اما با فاصله زمانی زیاد تا رسیدن به ۲۰ سال خریداری کنند؛ به این دلیل که معتقدند می‌توانند از یک واحد آپارتمان تا رسیدن به ۲۰ سالگی به شکل اجاره‌‌داری بهره‌‌برداری کنند و در عین حال برای فروش در وقت لزوم نیز با مشکل مواجه نمی‌شوند، چراکه امکان اخذ وام بانکی خرید برای واحدهای تا ۲۰ سال ساخت به سادگی میسر است.

 

در جدول زیر تعدادی از آپارتمان‌‌های فروشی بازار مسکن تهران در گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال ساخت گردآوری شده است.

 

 خرید مسکن ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------