آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

پرواز بازار سرمایه در دو روز طوفانی/ رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟



 بازار سرمایه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رشد بازار سرمایه طی دیروز و امروز، توجه سرمایه‌گذاران را به این بازار جلب کرده است، اما رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی دیروز و امروز، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و شاخص کل در نزدیکی کانال یک میلیون و 500 هزار واحد قرار گرفته؛ اما رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

 

سید جواد درواری مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آمیتیس در گفت و گو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بورس در پاییز 1401 نوسان قابل توجهی داشت و شاخص کل از ابتدای مهرماه روند نزولی خود را آغاز کرد و از محدود یک میلیون و 328 هزار واحد محدوده یک میلیون و 240 هزار واحد سقوط کرد.

 

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بازار، خاطرنشان کرد: از عمده دلایل ادامه‌دار ریزش شاخص بورس اوراق بهادار و خروج پول از این بازار می‌توان به عواملی مانند مباحث پیرامون مذاکرات هسته‌ای، عدم وجود نقدینگی، نرخ بهره بین‌بانکی، قیمت‌گذاری دستوری تولیدات و محصولات شرکت‌ها¬، تأمین مواد اولیه برخی صنایع و مباحث انرژی آنها، کسری بودجه دولت و فروش اوراق بدهی و … اشاره کرد.

 

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: همچنین اتفاقات داخلی و نگرانی‌ها در خصوص جنگ روسیه و اوکراین به‌عنوان عاملی خارجی در پاییز سال جاری به این موضوع دامن زد و ریزش شاخص با سرعت بیشتری صورت گرفت، اما با همزمانی سه عامل افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه و جلسه حمایتی از بازار سرمایه مسئولان اقتصادی کشور و بسته ده بندی آن، شاخص کل بورس اوراق بهادار توانست در مدت‌زمان کوتاهی تا محدوده یک میلیون و 426 هزار واحد افزایش یابد.

 

رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

درواری افزود: بازار سرمایه کشور در شرایطی است که سرمایه‌گذاران ارزیابی و پیش‌بینی خود نسبت به حال و آینده را با درجه ریسک بسیار زیاد می‌بینند و با اینکه قیمت سهام بسیار از شرکت‌ها ارزنده است، با احتیاط بسیار زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند.

 

به گفته وی؛ به نظر می‌رسد تا شرایط اقتصادی و سیاسی به ثبات نرسد و سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی‌ها و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود به درجه مناسبی از قابلیت اطمینان نرسند، صعودهای بازار سرمایه موقتی، پر ریسک و نوسانی است.

 

درواری به تحلیل وضعیت بورس از منظر تکنیکالی پرداخت و تصریح کرد: از نظر تکنیکال، با توجه به ثبت سایه بلند و پایینی در کندل شاخص کل انتظار داریم تا شاخص کل در هفته آینده شرایط متعادل رو به صعودی داشته و در میان‌مدت با توجه به تأیید شدن واگرایی مخفی مثبت در تایم فریم هفتگی انتظار رشد شاخص تا محدوده سقف قبلی در یک میلیون و 600 هزار واحد را خواهیم داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------