فروش فوق‌العاده برای عرضه کالاهای اساسی در ماه رمضان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , کالاهای اساسی
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نگرانی و توجه رئیس‌جمهور به بازار با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی به حق است، گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان تهران، مقرر شد مایحتاج اصلی ماه مبارک رمضان از طریق فروش فوق‌العاده در اختیار مردم قرار گیرد. 

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار ماه مبارک رمضان و دستور رئیس جمهور در راستای کنترل و مدیریت بازار در زمینه کنترل عرضه و مبارزه با گران‌فروشی، گفت: در زمینه توزیع کالا برای ماه مبارک رمضان در راستای مدیریت و کنترل قیمت‌ها و بازار مقرر شد تا عرضه مایحتاج ماه مبارک رمضان از طریق فروش فوق‌العاده انجام شود.

 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: طی جلسات ستاد تنظیم بازار استان تهران مقرر شد تا سازمان‌های دولتی که در تهیه، تأمین و توزیع کالاهای مایحتاج ماه مبارک رمضان همچون زولبیا و بامیه، شکر، روغن، برنج، حبوبات و خرما نقش قابل توجهی دارند محصولات را به موقع در اختیار اصناف و فروشگاه‌های مورد تأیید که در طرح فروش فوق‌العاده فعالیت دارند، قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتخاب برنامه فروش فوق‌العاده در ماه مبارک رمضان در راستای توزیع و دسترسی عموم افراد به مایحتاج این ماه است.

 

نوده فراهانی در زمینه دستور رئیس جمهوری در زمینه کنترل بازار گفت: برای واردات و تأمین بسیاری از کالاهای اساسی در سال گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت در نظر گرفته شد اما قیمت محصولات برای مصرف کننده نهایی با وجود ارائه یارانه پنهان، منطقی نبود.

 

وی تصریح کرد: در این رابطه نکات مهمی وجود دارد که با توجه به تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی، نگرانی و توجه رئیس‌جمهور به حق بوده و جای سوال دارد که قیمت تمام شده کالاهای اساسی که ارز ۴,۲۰۰ تومانی گرفتند در بازار چقدر تعیین شده است و از سوی دیگر آیا تمام ارز تخصیصی به واردات کالا منجر شده است؟

 

به گزارش ایسنا، روز گذشته رئیس‌جمهوری به چهار وزیر کابینه دستور داد تا اقدامات لازم و مؤثر در زمینه توزیع کالاها و مقابله با گران‌فروشی انجام شود.

 

رئیس‌جمهور به وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور دستور داد تا به منظور کنترل و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، اقدامات لازم و مؤثر را در توزیع، عرضه و فروش کالاها با قیمت مناسب به عمل آوردند.

 

همچنین به وزیر دادگستری دستور داده شد تا سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشان مطابق با قوانین و مقررات برخورد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------