نفت ۸۰ دلاری می‌شود/ بازار نفت زیر سایه تنش چین و امریکا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,نفت
در حالی که نگرانی‌ها در مورد تشدید تنش‌های تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین همچنان پابرجاست، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز، دوشنبه با اندکی افزایش به ۷۰٫۸۶ دلار رسید. 

به گزارش تجارت نیوز، در عین حال هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت ۶۱٫۶۶ دلار معامله شد.

 

مذکرات تجاری میان دو کشور روز گذشته به هیچ‌ نتیجه‌ای نرسید؛ چرا که آمریکا خواستار تغییر قوانین در چین در خصوص توقف استفاده غیرقانونی از تکنولوژی و نقض مالکیت فکری شده است.

 

چین نیز اعلام کرده، اقداماتی را که خلاف منافع ملی این کشور باشد، انجام نخواهد داد. هفته گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

 

این در حالی است که مسائل مربوط به عرضه در بازار جهانی نیز همچنان پابرجاست. تحریم‌های ایالات متحده علیه صنعت نفت ونزوئلا کاهش ۳۵۰ هزار بشکه‌ای نفت این کشور را در بازار جهانی به دنبال داشته است.

 

قیمت نفت

 

همچنین در دوم ماه می (دوازدهم اردیبهشت)، مقامات آمریکایی معافیت از تحریم‌های نفتی برای هشت مشتری کلیدی ایران را تمدید نکردند.

 

در حالی که بسیاری تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، این تصمیم می‌تواند افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته باشد، اما با انتشار این خبر طلای سیاه به زیر ۷۰ دلار سقوط کرد و در هفته‌های گذشته در محدوده ۶۹ تا ۷۰ دلار باقی مانده است.

 

پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد قیمت نفت وجود دارد. به عقیده سیمون واتکینس، کارشناس حوزه انرژی، پیروزِ کشاکشِ نیروهای عرضه و تقاضا دونالد ترامپ است و این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تولید نفت شیل آمریکا هم تقویت شده است. به نظر می‌رسد، قیمت نفت خام برنت طی پنج سال آینده حدود ۵۵ تا ۶۰ دلار باشد.

 

همایون فلکشاهی، تحلیلگر موسسه کپلر اما معتقد است، علاوه بر کاهش صادرات ایران و صادرات ونزوئلا از سوی دیگر، در ماه‌های تابستان مصرف نفت در دنیا به‌ویژه آمریکا، به‌عنوان بزرگ‌ترین مصر‌ف‌کننده جهان، بالاتر است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود، نفت در کوتاه‌مدت به ۸۰ دلار برسد؛ اما تا پایان سال میلادی بار دیگر به محدوده ۶۰ تا ۷۰ دلار باز خواهد گشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------