آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پیش‌بینی کاهش قیمت لوازم خانگی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت لوازم خانگی
اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ایران معتقد است با افزایش تولید لوازم خانگی در ماه‌های آینده به ویژه جایگزینی محصولات جدید به جای برندهای کره‌ای، کاهش قیمت‌ها رقم خواهد خورد.

 «سید مرتضی میری» امروز (دوشنبه)‌ در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ از اردیبهشت‌ امسال تاکنون با وضعیت باثباتی در بازار لوازم خانگی مواجه‌ایم و علاوه بر افزایش نیافتن قیمت‌ها، رکود بر بازار حاکم است.

 

به گفته رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ایران، با توجه به ایام محرم و صفر پیش‌بینی می شود دست کم تا ۴۵ روز آینده تغییر خاصی را در بازار شاهد نباشیم.

 

وی خاطرنشان‌کرد:‌ اکنون تولید شرکت‌های مختلف لوازم خانگی در مقایسه با پارسال افزایش یافته و مشکلات ارزی‌شان نیز تا حدودی برطرف شده است.

 

میری بیان داشت:‌ سه برند مطرح کره ای نیز که در ماه های گذشته به دلیل تحریم ها تا حدودی از بازار کشورمان حذف شده بودند، تا دو تا سه ماه آینده برندهای بومی‌سازی شده با استفاده از امکانات و توانمندی‌های داخلی خود، تولیدشان را از سر می‌گیرند، به طوری که پیش‌بینی می‌شود بتوانند بازار را از محصولات جدید خود اشباع کرده و کاهش قیمت‌ها را رقم بزنند.

 

وی ادامه داد: این شرکت‌ها توانستند با یافتن منابع اصلی تامین قطعات و لوازم خود در چین و ترکیه، اجناس درجه یک با استاندارد اروپایی را وارد کرده و در کارخانه‌هایشان به خطوط تولید تزریق کنند و در ماه‌های آینده ابتدا به تولید انواع لباسشویی، یخچال و فریزر و ساید پرداخته و در گام بعدی ماشین ظرفشویی تولید خواهند کرد.

 

مبارزه با قاچاق از مبدا

 

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به معضل قاچاق لوازم خانگی، گفت:‌ به تجربه ثابت شده که نمی توان ریشه قاچاق را خشکاند و اجناس قاچاق، کم یا زیاد در بازار وجود دارد، اما معتقدیم باید با قاچاق سازمان یافته که با کامیون و کانتینر انجام می‌شود از همان مبادی ورودی کشور مقابله کرد.

 

وی یادآور شد:‌ مشکل امروز بازار، کولبری نیست که روزانه بتواند فقط یک دستگاه تلویزیون، ماشین لباسشویی و غیره به داخل کشور قاچاق کند، بلکه مشکل اصلی اجناسی است که بار کامیون شده و پس از طی بیش از هزار کیلومتر سر از فروشگاه‌های پایتخت و دیگر شهرها در می‌آورد.

 

میری، درباره ارسال گسترده پیامک‌های خرید لوازم خانگی از بانه یا تبلیغات آن در فضای مجازی نیز گفت: این اتحادیه با کمک اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیروز اقدام به طراحی لوگویی کرده که در اختیار فروشگاه‌های مورد تایید این سه ارگان که کالای تقلبی یا قاچاق نمی‌فروشند قرار خواهد گرفت تا روی شیشه‌های خود بچسبانند.

 

وی تاکید کرد:‌ مشتریان می‌توانند با خاطری آسوده اجناس مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های تایید شده دریافت کنند و اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ایران نیز تنها پاسخگوی خریداران از این فروشگاه‌ها خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۶۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۶ درصدی نشان می‌دهد.

 

در چهار ماه نخست امسال ۱۶۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه تلویزیون توسط شرکت‌های داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۲۷.۴ درصدی داشته است.

 

تولید ماشین لباسشویی در این مدت با افت ۸.۴ درصدی به ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید و تولید کولر آبی نیز با رشد ۹.۷ درصدی در مقایسه با چهار ماهه نخست پارسال به ۵۰۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------