آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

گواهینامه موتورسیکلت ارزان می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,گواهینامه موتورسیکلت
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در نظر داریم ضمن افزایش تعداد آموزشگاه های ارائه دهنده گواهینامه موتورسیکلت هزینه دریافت این گواهینامه را هم کاهش دهیم. 

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به طرح‌های پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران اظهار کرد: در رابطه با ساماندهی موتورسیکلت‌سواران، دو کار اساسی باید انجام دهیم که با این دو کار می‌توانیم بحث گواهینامه موتورسیکلت‌سواران و همچنین پلاک موتورسیکلت‌ها را تا حدود زیادی ساماندهی کنیم.

 

وی افزود: ۱۳۶ مرکز آموزشگاهی در کشور گواهینامه موتورسیکلت صادر می‌کنند که این آمار در حالی است که ما در کشور ۶ میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه داریم و این دو عدد اصلاً با هم همخوانی ندارند و باید تعداد این آموزشگاه ها را بیشتر کنیم.

 

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: قرار است مرکز صدور پلیس راهنمایی و رانندگی طرح آمایش جدیدی ارائه کند که آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتور صادر می‌کنند، توسعه یابند؛ همچنین شرایط جدیدی را برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت اتخاذ کنیم.

 

سردار هادیانفر با اشاره به شرایط جدید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت گفت: یکی از شرایط جدیدی که می‌توانیم برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، کاهش قیمت گواهینامه موتورسیکلت است. اگر بتوانیم به یک شرایطی با توافق آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتورسیکلت می‌دهند، برسیم، سعی می‌کنیم هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت را کاهش دهیم تا علاقه‌ برای موتورسیکلت‌سواران جهت اخذ گواهینامه بیشتر شود.

 

طرح ویژه برای شماره گذاری موتورسیکلت در دست تدوین است

 

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها است در گذشته شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها خیلی صحیح و اصولی نبوده و نقص دارد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: همزمان که طرح تعویض پلاک‌های خودرو را انجام می‌دادیم، باید طرح تعویض پلاک‌های موتورسیکلت‌ها هم انجام می‌شد که وضعیت نقل و انتقال یا مالکیت موتورسیکلت‌ها ساماندهی شود اما متأسفانه این کار انجام نشد.

 

وی گفت: همچنین باید موتورهایی که فاقد پلاک بودند را منقوش به پلاک می‌کردیم یا موتورهایی که از طریق کارخانه به صورت کارتکسی واگذار شده بودند را باید به نام مالک می‌کردیم که متأسفانه این کارها در گذشته انجام نشده و الان سعی داریم تمهیداتی برای سرعت بخشیدن به شماره‌گذاری و مالکیت موتورسیکلت‌ها داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------