آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

احتمال افزایش سهمیه سوخت سواری های برون شهری



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سهمیه سوخت
معاون وزیر راه با بیان این که قیمت بلیت اتوبوس افزایش نمی یابد از احتمال افزایش سهمیه سوخت سواری های برون شهری خبر داد و گفت: بیش از نیاز لاستیک خودروهای سنگین در کشور داریم. 

به گزارش تسنیم، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری اظهار کرد: زمان سیر ناوگان حمل ونقل عمومی برای دریافت لاستیک با قیمت دولتی را از 20 هزار به 15 هزار کیلومتر کاهش داده ایم، هم اکنون با توجه به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته بیش از نیاز در کشور لاستیک داریم.

 

وی با اعلام این که حدود 30 هزار سواری برون شهری در کشور داریم که افزایش قیمت کرایه آنها با توجه به سهمیه ای که به آنها اختصاص می یابد در دستور کار نیست، افزود: البته چنانچه پیمایش این ناوگان بیشتر باشد با هماهنگی وزارت نفت سهمیه افزایش می  یابد.

 

وی بیان کرد: در بخش حمل ونقل مسافری عمومی (اتوبوس) نیز با توجه به این که سوخت مصرفی گازوئیل است، افزایش قیمت نداشته و  نخواهیم داشت از این رو افزایش قیمت کرایه ها نیز افزایش نخواهد یافت.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اعلام این که تا قبل از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین ضریب اشغال اتوبوس در کشور  50 تا 60 درصد بود، گفت: با افزایش قیمت بنزین پیش بینی می کنیم تقاضا برای اتوبوس افزایش یابد.

 

حسن نیا با تاکید بر این که افزایش کرایه بارنامه صحت ندارد، اظهار کرد:بخشی از افزایش قیمت بنزین با بهره وری جبران شد و هیچ گونه افزایشی در حوزه کمیسیون ها نخواهیم داشت.

 

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر میزان بهره وری حمل و جاده ای در مقایسه با نُرم جهانی،گفت: 90 درصد از حمل بار و مسافر کشور از طریق  جاده انجام می شود، از سوی دیگر حدود 350 هزار دستگاه کامیون نسبت به جابجایی بار اقدام می کنند.

 

وی ادامه داد:  سالانه حدود یک میلیارد نفر مسافر و 600 میلیون تن بار در کشور جابجا می شود، آن چیزی که علملا بارنامه برای آن صادر می شود حدود 460 میلیون تن بار است. باید  با سیاست ها و رفتارهای درست و استفاده از تمام پتانسیل های قانونی بالادستی می توانیم بهره وری را ارتقا دهیم.

 

وی بیان کرد: کامیون های ناوگان حمل ونقل جاده ای به طور متوسط سالانه متوسط 60 هزار کیلومتر است که ظرفیت ارتقا آن  تا 150 هزار کیلومتر وجود دارد. اگر بتوانیم این فرآیند را  تسهیل گیری کنیم، جابجایی بار تسریع می شود.

 

وی درباره اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره کم کاری سازمان راهداری در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: سازمان راهداری بر زندگی تک تک افراد جامعه از صبح تا شب به نوعی با مدیریت کارهای که ما متولی آن هستیم تاثیرگذار هستیم. به عنوان مثال اگر محصولی را در زمان مشخص از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا نکنیم و دیرتر به دست مصرف کننده برسد، هم مصرف کننده و هم تولیدکننده متضرر می شوند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کاستی هایی داریم که آنرا انکار نمی کنیم، سازمان راهداری مدینه فاضله ای برای خود متصور است که با ابزار و تجهیزات در اختیار به سمت آن رو به جلو حرکت می کنیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم. برداشت عامه  مردم این است که بار در کشور کم است، اما در صدور بارنامه در 8 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 هزار بارنامه رشد داشته ایم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------