طرح دولت برای اجاره‌بهای مسکن تا پایان امسال نهایی می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, اجاره‌بهای مسکن
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن طرح دولت برای اجاره‌بهای مسکن تا قبل از پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان امسال طرح دولت برای اجاره‌بها که همانا نظام اجاره‌داری حرفه‌ای است نهایی خواهد شد. 

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این سوال که آیا دولت طرح خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اجاره‌بهای مسکن تا قبل از شروع فصل نقل و انتقالات ارائه و اجرایی خواهد کرد، گفت: دولت برای اجاره‌بها و اولین گام طرحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دست اجرا دارد که تا قبل از پایان امسال اعلام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: طرح نظام اجاره‌داری حرفه‌ای تدوین شده و در حال نهایی شدن است بنابراین این طرح با توجه به نیاز جامعه تهیه و ارائه خواهد شد، البته تصویب نهایی آن در حال رسیدگی در مراجع مختلف است.

 

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از طرح نظام اجاره‌داری،‌ دولت طرح دیگری برای سامان دادن اجاره‌بهای مسکن و کمک به مستأجران در دستورکار دارد یا خیر، گفت: در مورد وام ودیعه مسکن پیشنهاد‌هایی از سوی بانک مسکن ارائه شده است تا به مستأجران تسهیلات با نرخ سود 18 درصد پرداخت شود، اما هنوز این طرح نیز در سیستم بانکی در حال پیدا کردن یک روش و یک راهکار مناسب برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن است.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قطعا پرداخت وام ودیعه به نفع مستأجران است؛ چراکه مستأجران اجاره‌بهایی که پرداخت می‌کنند بالاتر از نرخ سود 18 درصد است. از سوی دیگر مستأجر با دریافت تسهیلات بانکی در حقیقت برای خود یک پس‌انداز ایجاد می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------