آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت طلا رکورد جدیدی زد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت طلا
قیمت طلا پس از این که روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون اپیدمی ویروس کرونا از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بالای این مرز ماند.

 به گزارش ایسنا ؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۶۰۱ دلار و ۷۷ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۳ درصد جهش پیدا کرده و تا مرز ۱۶۰۵ دلار و ۱۰ سنت پیش رفته بود.

 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۰۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.بازارهای سهام آسیایی و بورسهای آمریکا با تلاش سرمایه گذاران برای زدودن نگرانیها نسبت به اپیدمی ویروس کرونا، صعود کردند.

 

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی کورپ" در این باره اظهار کرد: موج بزرگ ریسک گریزی فعلا از میان رفته است اما پیامدهای اقتصادی این اپیدمی همچنان تقاضا برای طلا را تقویت می‌کند.

 

با وجود این که روز سه شنبه ۱۳۲ نفر دیگر به شمار قربانیان ویروس کرونا اضافه شد، روند افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبی چین آهسته شده است.

 

دلار آمریکا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به ارز مطمئن تبدیل می‌شود هم در برابر رقیبان بزرگ خود در بالاترین حد بیش از چهار ماه گذشته ثابت ماند.بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند نرخهای بهره، منتظر جزئیات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار شد.

 

نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را تقویت می کنند.

 

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹۲۹.۸۴ تن رسید که منعکس کننده تقاضا برای این فلز ارزشمند است.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۲۶۷۷ دلار و ۹ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۰۰ دلار و دو سنت رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------