ثبت‌نام بیش از ۳۵ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری/درخواست اصناف برای محاسبه مالیات سال ۹۸ مانند سال ۹۷



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از ثبت‌نام بیش از ۳۵ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد.

«محمد امامی امین» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به اثرات شیوع بیماری کرونا در بخش‌های اقتصادی گفت: در استان تهران ۳۵ هزار واحد تولیدی و کارخانه و ۷۰ هزار کارگاه تولیدی داریم که در دو ماه اخیر متأثر از شرایط بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه شدند.

 

وی ادامه داد: اصناف و واحدهای تولیدی به دلیل شرایط ایجاد شده درخواست دارند که مالیات‌های سال ۹۸ مانند سال ۹۷ محاسبه شود. در واقع خواستار این هستند؛ مالیات سال ۹۸ در جهت جبران بخشی از خسارت‌های واحدهای تولیدی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور مانند سال ۹۷ در نظر گرفته شود. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خاطرنشان کرد: بیشتر کارگرانی که از کار بیکار شده‌اند، در بخش خدمات فعال بوده‌اند مانند کارگران بخش گردشگری، باغ تالارها و ... که در حال حاضر این مشاغل فعال نیستند. 

 

امامی امین تصریح کرد: کارگرانی که کارفرمایان آنها مبلغ ۳ درصد بیمه را پرداخت کرده‌ باشند، می‌توانند در این دو الی سه ماه که واحدهای صنفی مجبور به تعطیلی هستند، چنانچه در سامانه مربوط به تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده باشند، بیمه بیکاری دریافت کنند. 

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند، گفت: این افراد غربالگری می‌شوند، چراکه عده‌ای از کارگران فصلی هستند و در این فصل بیکار شده‌اند و این بیمه شامل حال این افراد نمی‌شود. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که برای مشاغلی که به صورت روزانه فعالیت می‌کنند، چه برنامه‌ای اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص این مشاغل نیز اگر جزو دهک‌هایی که دولت اعلام کرده، باشند، تسهیلات در نظر گرفته شده، شامل حالشان خواهد شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------