آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

مالکان موظف به تمدید خودکار ۶ ماهه قرارداد با مستأجران می شوند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, مسکن
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارسال طرح الزام موجران به تمدید خودکار ۶ ماهه قراردادهای فعلی رهن و اجاره، به هیات دولت خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای مستأجران اعلام کرد: با توجه به بحران کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر و نگرانی مردم از نقل و انتقال به واحدهای جدید و همچنین مشکلاتی که در خصوص اجاره‌بها ایجاد شده است، وزارت راه و شهرسازی مصوبه پیشنهادی را برای دولت به منظور تمدید خودکار ۶ ماهه اجاره‌نامه مستأجران، ارائه کرده است.

 

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مستأجران در حال حاضر امکان جابه جایی ندارند، افزود: هم اکنون امکان دید و بازدید از واحدهای مسکونی فراهم نیست و در عین حال منابع درآمدی اکثریت مردم کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به ویژه در کلانشهرها مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است. به همین منظور این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تصویب در دولت و الزام آور شدن آن در دست بررسی قرار گرفته است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقداماتی که در معاونت مسکن و ساختمان در دست پیگیری قرار دارد را طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان عنوان کرد و توضیح داد: طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور مراحل نهایی خود را طی می‌کند. در این طرح به این شیوه برنامه ریزی شده است تا تمامی بازیگران صنعت ساختمان از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تا سایر بخش‌ها، جایگاهشان در این صنعت مشخص شود.

 

محمودزاده اجرایی و عملیاتی شدن این قبیل از طرح‌ها، را ارتقای وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: با توجه به اقتصاد بعد از نفت و شرایطی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و ضرورت این مهم، به نظر می‌رسد که باید توجه ویژه‌تری نسبت به مسکن و سرمایه گذاری در این بخش و سهیم کردن افراد بیشتر در آن مدنظر قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شده و اجرایی و عملیاتی شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------