روسیه: برخی اعضای اوپک پلاس توافق کاهش تولید نفت را اجرا نمی‌کنند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, اوپک پلاس
معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: برخی کشورهای عضو اوپک پلاس توافق برای کاهش تولید نفت را اجرا نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، پاول سوروکین در مصاحبه با بنیاد سیاسی «روس کنگرس» بدون اشاره به نام کشوری گفت که برخی کشورها نمی‌توانند بطور 100 درصد توافق اوپک پلاس را اجرا کنند اما شرایط بازار جهانی نفت شرکت کنندگان در آن را به سوی کاهش تولید نفت سوق می‌دهد.

 

 وی ادامه داد: عامل اصلی که بر رفتار کشورها در عرصه تولید نفت و نظم آنها در این عرصه تاثیر می‌گذارد، درک گریز ناپذیر بودن وضعیت بد درصورت عدم انجام اقدامات موثر (برای کاهش تولید نفت) است.

 

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: به احتمال زیاد برخی کشورها نمی‌توانند توافق کاهش تولید نفت را اجرا کنند زیرا که در این کشورها کمپانی‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند که بیش از 50 درصد تولید نفت در این کشورها را دراختیار دارند.

 

وی افزود: اما ما امیدواریم که همه کشورها (تولید کنندگان نفت) حداکثر تلاش را برای اجرای توافق کاهش نفت بکار گیرند. 

 

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

 

همچنین کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در این نشست توافق کردند پس از پایان دو ماه، به مدت ۶ ماه (از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ ) روزانه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

 

سوروکین در ادامه مصاحبه گفت که روسیه امیدوار است حداکثر کاهش تولید نفت در چارچوب توافق اوپک پلاس در کوتاه‌ترین مدت ممکن تحقق بیابد.

 

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: شرکت‌های نفت روسیه می‌توانند درصورت نیاز تولید نفت خود را در آینده دوباره افزایش دهند و برخی کمپانی‌های روسی در چند هفته می‌توانند تولید نفت را به سطح سابق برسانند.

 

وی افزود: اگر در اواسط ماه می کشورها از قرنطینه خارج شوند که از برنامه های انها چنین بنظر می‌رسد ما به سرعت می‌توانیم به سطح سابق بازار نفت بازگردیم. 

 

سوروکین احتمال داد که در این صورت و با فعالیت دوباره کشورها، در نیمه سوم سال جاری میلادی، موجودی انبارهای نفت در کشورهای مختلف دوباره کاهش می‌یابد.

 

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه هم به تازگی اعلام کرد که کشورش تا پایان سال جاری میلادی، تولید نفت خود را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

روسیه روزانه 12 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نصف آن را به صورت نفت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------