آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کارگران ایرباس در بریتانیا اخراج می‌شوند!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,ایرباس
گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت هواپیماسازی ایرباس قصد دارد به منظور کاهش هزینه ها، بخشی از تعداد کارکنان خود را در بریتانیا تعدیل نیرو و اخراج کند.

به گزارش ایسنا، ایرباس که بدون شک یکی از بزرگترین غول های هواپیماسازی در جهان به شمار می‌رود، به نظر می رسد که همچون سایر شرکت‌ها از تاثیر و تبعات منفی شیوع گسترده و بحرانی پاندمی ویروس کرونا در امان نمانده و به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور کاهش هزینه ها، بخشی از تعداد کارکنان فعال در کارخانه خود در بریتانیا در منطقه شمال ولز را تعدیل نیرو و اخراج کند.

 

یکی از بزرگترین و اصلی ترین کارخانه های شرکت ایرباس در بریتانیا در منطقه براوتون در شمال ولز قرار دارد که به تولید بال هواپیماهای تجاری نظیر ایرباس A۳۲۰ و A۳۵۰ می پردازد.

 

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، گفته می شود ایرباس تصمیم گرفته حدود ۵۰۰ نفر از پرسنل فعال در این کارخانه را تعدیل نیرو کند.

 

ایرباس در آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تعداد هواپیماهای در حال ساخت این شرکت به یک سوم کاهش یافته است چراکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در کشورهای مختلف جهان تحت تاثیر بحران های مالی ناشی از پاندمی ویروس کرونا قرارداد و سفارش های قبلی خود را لغو کرده و یا به زمان دیگری در آینده موکول کرده اند.

 

بوئینگ آمریکا نیز که بزرگترین رقیب ایرباس به شمار می رود، پیشتر اعلام کرده بود که حدود ۱۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان تعدیل نیرو کرده و به خانه خواهد فرستاد.

 

بمباردیه و رولزرویس نیز که از دیگر سازندگان هواپیما در جهان محسوب می شوند، پیشتر به ترتیب از اخراج حدود ۲۵۰۰ نفر و ۹ هزار نفر از پرسنل خود خبر داده بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------