آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وزیر راه و شهرسازی: از ۲ میلیون خانه خالی مالیات دریافت می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام مسکن ملی را در جهت نهضت خانه سازی آغاز کرده‌ایم، در این باره یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کرده اند که ۵۰ درصد یعنی ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.  

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات اساسی در جهت رفع مشکل مسکن اظهار داشت: گرانی مسکن و اجاره، متاثر از وضعیت بخش مسکن نیست و اتفاقاتی که در بازار موازی می‌فتد روی آن اثر دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: وقتی صحبت از نرخ تورم به میان می‌آید، افراد در بخش کالا و خدمات به دنبال جلوگیری از ریزش سرمایه هستند و بازار مسکن نیز از این شرایط تاثیر می‌پذیرد.

 

وی تصریح کرد: در جهت رفع مشکلات مسکن، راهکار‌هایی در دست اقدام است تا برای جامعه هدف در جهت صاحب خانه شدن با اهتمام ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

 

اسلامی بیان کرد: طرح اقدام مسکن ملی یکی از این طرح‌هاست که آن را در جهت نهضت خانه‌سازی آغاز کرده‌ایم، در این باره یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کرده اند که ۵۰ درصد یعنی ۸ هزار نفر واجد شرایط هستند.

 

وی گفت: این افراد می‌توانند با تکمیل پرونده و معرفی به بانک، صاحب خانه شوند، در جهت اقدام مسکن ملی در قم ۱۰ هزار مسکن هدف‌گذاری شده که روند آماده‌سازی زمین و تجهیز کارگاه در چند ماه گذشته پیموده شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات سامانه جامع املاک و اسکان است که آماده سازی شده و در اختیار سازمان امور مالیانی است که از واحد‌های مسکونی خالی، مالیات اخذ کند و سرمایه ملی را از حبس صاحبان املاک دربیاورد.

 

وی خاطرنشان کرد: با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، ۲ میلیون مسکن خالی کشور شامل مالیات می‌شوند که با این روند بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

 

اسلامی تصریح کرد: گام دوم این است که افرادی که خانه آماده و پروژه نیمه تمام یا زمین دارند در جهت مولد سازی مسکن، اقدام کنند.

 

وی گفت: جریان عرضه مسکن تسهیل می‌شود و برای دهک‌های یک و دو از طریق سازمان‌های حمایتی ۵ هزار مسکن ساخته می‌شود و دهک‌های ۳ تا ۷ نیز از مسکن برخوردار می‌شوند.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: اهتمام ویژه‌ای در تکمیل مسکن مهر در قم داشته‌ایم و امروز می‌توانیم پایان مسکن مهر را اعلام کنیم و ۴۳ هزار واحدی که مسکن مهر در قم مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: البته یک ۲۵۰ واحدی در قم دارای مشکلات قضائی است که ۹۵ درصد پیشرفت دارد و با پیگیری استاندار و معاونت عمرانی و دادستان قم پروژه تعیین تکلیف می‌شود و چیزی به نام مسکن مهر باقی مانده در قم نخواهیم داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------