وزیر نیرو: کرونا و گرما، مصرف آب و برق را افزایش داد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر نیرو
وزیر نیرو با بیان اینکه گرما مصرف آب و برق را افزایش داد، گفت: شرایط کرونایی و الزام‌های بهداشتی نیز باعث افزایش مصرف شده که با توجه به همراهی خوب مردم، تابستان را با آرامش و آسایش سپری خواهیم کرد. 

«رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه حلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اکنون وضعیت منابع آب تقریبا خوب است، اما به دلیل آنکه حساسیت ما تامین آب شرب است و تامین آن فقط به حجم آب موجود در سدها بستگی ندارد، بلکه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و وضعیت شبکه هم مرتبط است امیدواریم مردم هم درمصرف آب و هم برق همراهی کنند تا این ایام بدون مشکل برای خودشان و برای سایرین سپری شود.

 

وزیر نیرو افزود: امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم، اکنون از یکی، دو جا برق وارد می کنیم و هرجا هم امکان پذیر بوده و نیاز داشته باشند برق صادر می کنیم، اما اولویت ما تامین نیاز های داخلی است.

 

اردکانیان به افتتاح پروژه آبیاری بشاگرد اشاره کرد و گفت: فردا این پروژه بزرگ به بهره برداری می رسد و مردم بشاگرد از آب با کیفیت برخوردار می شوند.

 

وی ادامه داد: پروژه مهم و پیچیده آبرسانی به بشاگرد، کار بسیار ارزنده ای است و ۹۰۰ متر آب با کیفیت از سد جگین در مسیر ۸۱ کیلومتری پمپاژ شده و به شهرستان بشاگرد و شهرستان سردشت و تعدادی از روستاها رسیده و مردم مشرب می شوند.

 

اردکانیان ادامه داد: فردا در هفته یازدهم شاهد پویش هر هفته #الف - ب- ایران در استان هرمزگان خواهیم بود و دو هزار و ۷۰۰ مییلیارد تومان پروژه آب و برق افتتاح می شود.

 

وزیر نیرو گفت: یکی از مهمترین پرژه‌های صنعت آب، آب شیرین کن بندرعباس است که  ۹۰ هزار نفر جمعیت بندر عباس و خمیر از این نعمت برخوردار می شوند و ۲۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت بسیار خوب به مدار می آید و مابقی آن تا پایان سال تکمیل می شود.

 

اردکانیان افزود: علاوه بر آن، یک واحد نیروگاه گازی در قشم به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات به مدار بهر ه برداری می آید و ۱۱۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه بندرعباس بهبود وضعیت پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: همچنین تعدادی پروژه خط انتقال و توزیع افتتاح می شود که برای تامین برق مطمئن برای شهرستان های میناب و سیریک است و از افت ولتاژ جلوگیری خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------