آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

یارانه میلیاردی برای استخرهای لاکچری



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, استخرهای لاکچری
در شرایطی که بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

 به گزارش خراسان ؛البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

 

 بر اساس این گزارش ساکنان پایتخت در مدت یک روز (۲۵ شهریور) یک میلیون و۳۰۴ هزار متر مکعب آب مصرف کرده‌اند که به استناد آمار، ۴۷ درصد از میزان مصرف آب بخش خانگی مرتبط با استفاده پر مصرف هاست که در مناطق یک تا ۳ شهر تهران ساکن هستند. یک حساب سر انگشتی مشخص می‌کند، پر مصرف‌های لاکچری نشین در یک روز ۶۱۲ هزارو ۷۷۶ متر مکعب آب مصرف می‌کنند. با احتساب یارانه ۲ هزار تومانی هر مترمکعب آب و یک ضرب ساده مشخص می شود که در هر روز یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان از بیت المال صرف پر کردن آب استخرهای مناطق مرفه نشین تهران و آبیاری فضای سبز این واحدهای مسکونی می‌شود.

 

این در حالی است که با یک راهکار ساده یعنی افزایش قابل توجه نرخ آب بها برای پله های بالای مصرفی این یارانه حذف می شود. کسانی که در حد عرف و برای کارهای روزمره از آب استفاده می کنند یارانه بگیرهستند اما کسانی که مصارف نامتعارف مثل پرکردن استخر و آبیاری فضای سبز بزرگ دارند باید بهای واقعی را بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------