آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

یارانه‌ها تکان نخورد/ باز هم حذف سه دهک بالا و وعده ثبت نام جاماندگان!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,یارانه‌ها
برای سال آینده رقم پرداخت یارانه های نقدی و کمک‌های معیشتی تقریبا ثابت مانده است و در مجموع حدود نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، آنچه در تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال آینده در رابطه با منابع یارانه‌ای دولت پیش بینی شده در مجموع رقمی حدود ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری که ۲۵۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ۱۰ هزار میلیاردی  افزایش دارد.

 

برای پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی یارانه رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که همواره با توجه به هزینه پرداخت به جمع حدود ۷۸ میلیون نفری کل این مبلغ  برای پرداخت نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص پیدا می کند. از سوی دیگر برای طرح حمایت معیشتی خانوارها که با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

در مجموع به نظر می‌رسد با ارقام آمده در لایحه بودجه همچنان پرداخت یارانه نقدی به حدود ۷۸ میلیون نفر و از سوی جمع حدود ۶۰ میلیونی دریافت کنندگان کمک های معیشتی همچنان ادامه داشته باشد.

 

این در حالی است که در همین تبصره تاکید شده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

 

اما وعده تکرای و اجرا نشده بودجه در رابطه با امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند هم در تبصره هدفمندی آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------