آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قاچاق چمدانی آب‌معدنی از فرانسه! / هر بطری آب معدنی گازدار ۱۰۰ هزار تومان!



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

آب‌های بسته‌بندی به صورت قاچاق از فرانسه به ایران وارد می‌شود و با بهای ۹۴ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. دبیر انجمن آب‌های معدنی با تایید این خبر می‌گوید از مشتریان آب‌های معدنی لوکس که صرف‌نظر کنیم فروش عمومی آب معدنی ریزش قابل ملاحظه داشته است. 

 

فروشگاه‌های آنلاین هر بطری آب معدنی گازدار را با قیمت ۹۴ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌‌فروشند. بطری‌های آب خارجی که البته گفته می‌شود که به صورت قاچاقی و چمدانی به ایران می‌آیند چرا که واردات آب معدنی از سال ۹۶ ممنوع است.

  

از سوی دیگر اگر بخواهیم مشتریان آب معدنی لوکس را نادیده بگیریم، حالا کاهش قدرت خرید مردم موجب شده که فروش آب معدنی افت شدیدی داشته باشد.دبیر انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب معدنی با اشاره به حذف تقریبی آب معدنی از سبد خرید مردم می‌گوید: وضعیت تولید آب معدنی در ایران با وضعیت معیشت مردم گره خورده است و از آنجا که  ۹۵ درصد جغرافیای ایران به آب شرب شهری دسترسی دارند و از سمتی قدرت خرید کاهش قابل ملاحظه داشته باشد آب معدنی و بسته‌بندی از سبد خانوار حذف می‌شود.

فروش آب معدنی لاکچری در فروشگاه‌های آنلاین

پیمان فروهر گفت: وضعیت تولید بنگاه‌ها به دلیل کاهش درآمد مردم و همه‌گیری کرونا کاهش شدید داشته است و برخی بنگاه‌ها به دلیل کاهش سرمایه در گردش، کوچک شدن بازارها، افزایش قیمت مواد اولیه و خدمت فنی و مهندسی تعطیل شدند اما به دلیل حفظ آبرو تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها گزارش نمی‌شود!

 

 تعطیلی کارخانه‌های تولید آب معدنی در حالی رخ می‌دهد که سازمان آب و فاضلاب از هزینه سنگین تصفیه آب برای شرب می‌گوید و کارشناسان آب خواهان مدل توزیع آب در سایر کشورها یعنی صرفا توزیع آب بهداشتی شده‌اند.

 

در سایر کشورها آب بهداشتی با حداقل گندزدایی برای مصارفی مانند استحمام و شست‌و‌شو استفاده می‌شود و آب آشامیدنی به صورت بسته‌بندی خریداری می‌شود.

 

تجارت نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------