آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کمبود فایل در بازار اجاره



جست وجوی سایت‌های منتشرکننده آگهی‌های ملکی حاکی از کمبود نسبی فایل اجاره نزد واسطه‌هاست.

به گزارش دنیای‌اقتصاد ، با اتمام امتحانات مدارس، فصل طلایی نقل و انتقال ملکی برای مستاجران عملا آغاز می‌شود و اکنون زمانی است که موجران باید برای عرضه فایل‌های اجاری وارد بازار شوند. اما نگاهی به فایل‌های اجاره موجود نزد موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی حاکی از این است که هنوز در برخی از محله‌های مصرفی شهر، تعداد فایل‌های اجاری انگشت‌شمار است. این طور به نظر می‌رسد که در بازار آپارتمان‌های مصرفی، مصوبه ستاد کرونا کارساز بوده و موجران و مستاجران برای سکونت یک سال آتی با یکدیگر توافق کرده‌اند.

 

این در حالی است که عمده فایل‌های موجود در بازار اجاره از جنس آپارتمان‌های لوکس‌متراژ یا میان‌متراژ واقع در محله‌های لوکس و قیمت بالای تهران هستند. در میان فایل‌های موجود تعداد آپارتمان‌هایی که بهای رهن کامل آنها (پس از تبدیل مبلغ اجاره به ودیعه با فرمول هر 30 هزار تومان اجاره ماهانه معادل یک میلیون تومان ودیعه) زیر مترمربعی 5 میلیون تومان باشد بسیار اندک است و در مقابل آپارتمان با اجاره‌های  بالاتر از این رقم به وفور پیدا می‌شود که بخشی از آنها نیز به صورت رهن کامل عرضه شده‌اند و بخشی با ترکیبی از رهن و اجاره ماهانه فایل شده‌اند.

 

البته ممکن است با  سپری شدن روزهای تابستانی بر تعداد فایل‌های موجود در محله‌های مصرفی افزوده شود اما فعلا به نظر می‌رسد هنوز دمای معاملات در بازار اجاره پایین است.

 

بازار اجاره,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------