آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نان گران شد



قیمت نان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت نان با ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲۰ تا ۲۸ درصد در استان اصفهان افزایش پیدا کرد.

  به گزارش صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سازمان صمت میزان افزایش قیمت‌ها را به فرمانداری‌ها و سپس به نانوایان ابلاغ کردند.

 

سیدحسن قاضی عسگر، استفاده از کنجد در نانوایی‌های بهره‌مند از آرد یارانه‌ای را تخلف دانست و افزود: تنها در تولید نان سنگگ با نرخ مصوب از کنجد استفاده می‌شود.

 

وی گفت: نانوایی‌های سنگک آزادپز مشمول این قیمت گذاری‌ها نمی‌شوند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نان آنهاست؛ بنابراین لازم است که نانوایی‌های سنگک شهرستان اصفهان هم به طور کامل آزادپز و از شمول نرخ گذاری خارج شوند.

 

قاضی عسگر با اشاره به اینکه صرفا نمی‌توان منافع مصرف کنندگان را در نظر گرفت، تاکید کرد: منافع تولید کننده‌ها که با افزایش هزینه‌ها روبرو هستند هم باید محاسبه و سود منطقی برای آن‌ها لحاظ شود.

 

وی افزود: در کمیته‌های تخصصی مقرر شد قیمت نان بر اساس ارزیابی کارشناسان در حد معقولی اصلاح شود تا از ضرر به نانوایان و مصرف کنندگان جلوگیری شود.

 

حدود پنج هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود هزار و ۶۰۰ واحد از آن‌ها در کلانشهر اصفهان مستقر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------