آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

جعل گواهی بهداشت نخل‌های صادراتی به قطر/ بازگشت ۴۴۵ راس نخل به کشور/ سیب زمینی از ازبکستان مرجوع نشد



  نخل‌های صادراتی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: در گواهی بهداشت گیاهی نخل‌ها دست برده شد و بخش حقوقی سازمان حفظ نباتات در حال رصد کردن این مسئله هست. گواهی بهداشت گیاهی یک مدرک دولتی است و باید مشخص شود چه کسی در این گواهی دست برده است. 

به گزارش ایلنا، نشست خبری مهدی قائمیان معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات برگزار شد.در ابتدای نشست با تشریح قرنطینه گیاهی گفت: در طول تاریخ برای دولت ها این الزام احساس شد که فقط تأمین غذا مطرح نیست و الزام حفظ امنیت غذایی هم اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به پایش محصولات کشاورزی و باغبانی گفت: صادرات محصولات کشاورزی بدون پایش و آفت قرنطینه خطرناک است.

 

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل کنوانسیون‌های بهداشتی، تصریح کرد: مطابق با کنوانسیون های بهداشتی هر کشور برای صادرات محصولات کشاورزی باید گواهی بهداشت گیاهی برای محموله‌های خود صادر کند تا آفت‌ها صادر نشوند.

 

وی با بیان اینکه هر کشور لیست آفت خود را دارد، تصریح کرد: برای تبادل و تداوم صادرات سازمان حفظ نباتات کشورها با یکدیگر مراوده دارند و گواهی بهداشت گیاهی را صادر می‌کنند چراکه اصلی ترین مدرک برای صادرات محصولات کشاورزی داشتن گواهی بهداشت گیاهی است و اگر محموله‌ای فاقد این گواهینامه باشد محموله مرجوع می‌شود.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره دلیل مرجوع شدن محموله نخل به قطر، گفت: در گواهی بهداشت گیاهی نخل‌ها دست برده شد و بخش حقوقی سازمان حفظ نباتات در حال رصد کردن این مسئله هست.

 

قائمیان تصریح کرد: گواهی بهداشت گیاهی یک مدرک دولتی است و باید مشخص شود چه کسی در این گواهی دست برده است.

 

به گفته وی، 445 راس نخل مرجوع شدند و به احتمال زیاد خشک خواهند شد.

 

این مقام مسئول با رد خبر مرجوع شدن 3500 تن سیب زمینی ایرانی از ازبکستان ادامه داد: سازمان حفظ نباتات ایران با طرف ازبکی خود همواره در حال مذاکره است  دیشب طی تماسی که با طرف ازبکی داشتم این خبر را رد کرد.

 

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بخشی از سیب زمینی که از پاکستان یا افغانستان وارد این کشور شده آلوده باشد.

 

این مقام مسئول در الزامات ورود محموله از ایران به ازبکستان، گفت: نخست محموله باید اجازه ورود از ازبکستان را داشته باشد دوم عاری از خاک و سوم فاقد نمات گیاهی باشد.

  

خبر در حال تکمیل می باشد... 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------