عدس هم در میادین گران شد



قیمت عدس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
جهش قیمت عدس در 3‌ماه گذشته، در میادین، با رشد 21درصدی، کاملا محسوس بوده است.

به‌گزارش همشهری، مصرف حبوب به‌طور معمول در نیمه دوم هر سال با افزایش همراه است، این در حالی  است که ظرف 3‌ماه گذشته قیمت این محصولات با رشد چشمگیری همراه بوده است. در خواربارفروشی‌های سطح شهر قیمت بیشتر اقلام حبوب از 50هزار تومان گذشته و در بعضی اقلام مثل لوبیا چیتی قیمت‌های بالای 70هزار تومان هم مشاهده می‌شود. قیمت عدس در خواربارفروشی‌ها بین 50تا 60هزار تومان متغیر است و نخود هم تا نزدیکی 50هزار تومان رسیده است.

 

بررسی نرخ‌نامه سازمان میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد در 3‌ماه گذشته قیمت بیشتر اقلام حبوب ثابت بوده و اگرچه مقایسه با نرخ‌های مدت مشابه سال قبل، حاکی از افزایش بیش از 50درصدی است، اما دست‌کم در 3‌ماه پاییز قیمت‌ها تغییری نداشته است. با این حال3محصول عدس، نخود و ماش درصدی از افزایش قیمت را داشته‌اند که عدس با رشد 21درصدی قیمت نسبت به شهریور پیشتاز بوده است.

 

هر کیلو عدس که در شهریور‌ماه 33هزار تومان قیمت داشت حالا با 7هزار تومان افزایش، 39.900تومان قیمت خورده که البته هنوز دست‌کم 10هزار تومان از نرخ خواربارفروشی‌ها ارزان‌تر است. ماش که در بین حبوب کم‌مصرف‌ترین است هم افزایش 15درصدی قیمت را در 3‌ماه پاییز تجربه کرده و نخود با 12درصد افزایش در جایگاه بعدی است.

 

قیمت کنونی ماش و نخود در میادین میوه و تره‌بار به‌ترتیب 33.500و 37هزار تومان است و قیمت شهریورماه این محصولات 29و 33هزار تومان بوده است. لوبیا قرمز کپسولی با هر کیلو 47هزار تومان قیمت هم‌اکنون گران‌ترین و لوبیا سفید با 25.500تومان قیمت ارزان‌ترین حبوب  میادین میوه و تره‌بار هستند.

 

قیمت عدس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------