افزایش 50درصدی قیمت خرما



قیمت خرما از ابتدای امسال به‌طور میانگین، 50درصد افزایش یافته است. 

به گزارش همشهری، نرخنامه جدید میادین میوه وتره‌بار نشان می‌دهد که قیمت انواع خرما در این مراکز خرید، ظرف 8ماه گذشته تا 55درصد رشد داشته است. مقایسه قیمت‌های امروز خرما با نرخ‌ ماه‌های ابتدایی امسال حاکی از افزایش 5 تا 10هزار تومانی قیمت هر کیلو از انواع خرما در میادین است. ارزان‌ترین نوع خرمای عرضه شده در میادین، براساس نرخنامه جدید، خرمای دشتستان است که هر کیلو از آن 22هزار تومان به ‌فروش می‌رسد، گران‌ترین نیز پیارم ممتاز است که هر کیلو از آن 80هزار تومان قیمت خورده است.

 

خرمای مضافتی بم نیز از ارقام به نسبت گران‌قیمت خرماست که برای هر کیلو ممتاز آن در نرخنامه قیمت 41.500تومان تعیین شده است. اما مقایسه قیمت خرما در میادین میوه وتره‌بار با مغازه‌های سطح شهر و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاکی از اختلاف زیاد قیمت‌هاست. در بازار بسته‌های 450گرمی خرمای مضافتی بم بین 50 تا 60هزار تومان قیمت خورده که در نتیجه، قیمت هر کیلو از این نوع خرما تا 120هزار تومان می‌رسد. قیمت پیارم از این هم بالاتر است و برای هر کیلوگرم از این نوع خرما بین 160تا 250هزار تومان باید بپردازید. بسته‌های 450گرمی این نوع خرما در بعضی برندها تا 105هزار تومان و اگر بسته‌بندی آن خاص باشد تا140هزار تومان به فروش می‌رسد. خاصویی و زاهدی هم کمتر از 75هزار تومان فروخته نمی‌شوند و قیمت 90هزار تومانی هم برای آنها دیده می‌شود. قیمتی که تا اوایل امسال نهایتا 65هزار تومان بود.

 

 مقایسه قیمت‌های امروز انواع خرما با نرخ‌های اوایل امسال، بر مبنای آماری که خبرنگاران همشهری گردآوری کرده‌اند، نشان می‌دهد؛ گران‌ترین ارقام خرما در کشور یعنی پیارم و کبکاب در اردیبهشت امسال نهایتا 100هزار تومان قیمت داشتند که در 8ماه گذشته قیمت آنها تا 150درصد رشد داشته است. در میادین اما رشد قیمت این رقم از خرما 18درصد بوده که در مقایسه با دیگر انواع خرما رشد قیمت کمتری را نشان می‌دهد. هر کیلو از این خرما تا اردیبهشت 59هزار تومان قیمت داشت که درآخرین نرخنامه به 65تا 79هزار تومان برای نوع ممتاز رسیده است.

 

قیمت خرما,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------