آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

مذاکره اروپا با آمریکا، قطر و جمهوری آذربایجان برای تامین گاز



  مذاکره اروپا با آمریکا,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
اتحادیه اروپا درباره تامین احتمالی گاز با آمریکا، قطر و آذربایجان مذاکره می‌کند و جوزپ بورل در این ارتباط گفت: ما در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «جوزپ بورل»، نماینده عالی اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی در وبلاگ خود نوشت: اتحادیه اروپا در حال مذاکره با ایالات متحده و همچنین قطر و آذربایجان است تا در صورتی که روسیه تصمیم به قطع یا توقف عرضه گاز بگیرد، تأمین گاز در اروپا با مشکل مواجه نشود.

 

بورل در این ارتباط گفت: «ما در صورت شکست دیپلماسی آماده هستیم و در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم. برخی از اقدامات شامل همکاری با شرکای اروپا مانند ایالات متحده، قطر و آذربایجان در مورد تأمین گاز در صورت تصمیم روسیه برای کاهش یا توقف صادرات آن به اروپاست.»

 

پیش از این بلومبرگ به نقل از منابع خود در اتحادیه اروپا گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان توافق با تعدادی از کشورها به منظور جلوگیری از وقفه تأمین گاز در اروپاست.

 

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در حال بررسی قراردادهایی با قطر و نروژ است. در عین حال، بروکسل با الجزایر، مصر و همچنین کشورهای آسیایی در تماس نزدیک است تا از امکان این نوع قراردادهای گازی مطلع شود.

 

در ماه‌های اخیر در غرب اظهاراتی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین مطرح شده است. کرملین این اتهامات را بی اساس خوانده و گفته است که هدف از این اتهامات تشدید تنش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------