آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تحریم‌های جدید ژاپن علیه میلیاردرهای روسی/ اسپانیا قایق ۱۴۰میلیون دلاری یک میلیاردر روس را توقیف کرد



  میلیاردرهای روسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است تا دارایی ۱۷ فرد روسی دیگر را مسدود کند که این اقدام تعداد کل افراد تحریم شده روسیه را به رقم ۶۱ می‌رساند. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از تحریم‌های آمریکا علیه «ویکتور وکسلبرگ»، میلیاردر روس و ۱۲ عضو دوما انجام شد.

 

براساس وزارت دارایی ژاپن، این میلیاردر روس نیز به همراه ۱۱ عضو دوما و ۵ تن از اعضای خانواده «یوری کووالچوک»، بانکدار روسی توسط دولت ژاپن تحریم شدند.

 

«هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن اظهار کرد ژاپن به همراه سایر کشورهای گروه ۷ (G۷) اقداماتی را درخصوص تحریم‌ها انجام خواهد داد.

 

ماتسونو در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: ما همراه با سایر کشورهای گروه ۷ به بررسی وضعیت ادامه خواهیم داد تا "به طور مناسب" به این وضعیت پاسخ دهیم.

 

توکیو تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی روسیه، هفت بانک خصوصی، چندین سازمان و همچنین افراد مختلف بلاروسی، بانک‌ها ونهادهای این کشور که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده‌اند، اعمال کرده است.

 

ژاپن اقدامات "سخت‌تری" را نیز علیه مسکو اتخاذ کرده است؛ از جمله این اقدامات می‌توان به "محدودیت صادرات" به روسیه اشاره کرد.

 

اسپانیا قایق ۱۴۰میلیون دلاری یک میلیاردر روس را توقیف کرد

نخست‌وزیر اسپانیا از توقیف یک قایق تفریحی ۱۴۰ میلیون دلاری، متعلق به یک الیگارش روسی در بارسلون، خبر داد

  میلیاردرهای روسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

گفته‌شده این قایق تفریحی متعلق به سرگئی چمزوف، رییس شرکت روستک روسیه و از افسران سابق سرویس اطلاعاتی شوروی سابق، کاگ‌ب است

 

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۱ مقام ارشد روسیه

وزارت خارجه آمریکا از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و ۱۱ نماینده عالی رتبه روسی که هشت تن از آن‌ها متعلق به وزارت دفاع روسیه هستند، خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جهان با ترس و وحشت نظاره‌گر حمله "از پیش برنامه ‌ریزی شده و غیرقابل توجیه" روسیه علیه اوکراین بوده است. امروز وزارت امور خارجه آمریکا به ادامه اعمال "تحریم‌های سخت" علیه روسیه و رهبران دفاعی این کشور ادامه می‌دهد.

 

در این بیانیه آمده است: این تحریم‌ها شامل ۱۱ فرد دیگر به همراه افرادی که در زمینه‌های دفاعی و یا حوزه اقتصاد فدراسیون روسیه فعالیت می‌کنند، هدف قرار گرفته است. از جمله این افراد می‌توان به معاونان وزیر دفاع روسیه و رئیس گارد ملی این کشور اشاره کرد.

 

این بیانیه متذکر شده است که قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها به معنای "مسدود شدن همه دارایی‌های" این افراد در آمریکا است و شهروندان و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با افراد این فهرست فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------