حسرت خوردن این غذا هم به دل ایرانی‌ها ماند!



گرانی گوجه و تخم مرغ ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به گرانی گوجه و تخم مرغ طی روزهای اخیر اشاره کرده و نوشت غذایی مانند املت دیگر غذای فقرا نیست!

  

در گزارش پیش رو می‌خوانیم:

* انگار قرار نیست که روزی خیال مردم بابت‌عدم گرانی کالایی آسوده باشد. چرا که هر روز با افزایش شوک‌آور کالا یا محصولی روبه رو می‌شوند. این بار نوبت گوجه فرنگی است که با افزایش قیمت عجیبش کام مردم را تلخ کند.

 

* گفته می‌شود که این محصول این روزها به لحاظ گرانی تقریبا نزدیک به قیمت دلار شده است. یعنی قیمت گوجه فرنگی ۲۵هزار تومان است البته برخی از مردم تا ۳۰ هزار تومان هم قیمت آن را گزارش داده اند. در این خصوص رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: «در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد این در حالیست که در ۲ روز گذشته این حجم به ۵۰ تن تقلیل پیدا کرد از این‌رو قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسید.»

 

رئیس اتحادیه بارفروشان:

* (با اشاره به افزایش نرخ باربری‌ها): «۱۷درصد به تعرفه کامیون‌داران اضافه شده است از این‌رو بسیاری از آن‌ها تمایلی برای بار زدن محصولات کشاورزی ندارند؛ از سوی دیگر عده‌ای که هویت آن‌ها مشخص نیست اقدام به پرتاب سنگ به کامیون‌داران می‌کنند و اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهند.»

 

* (با بیان اینکه محصولات کشاورزان در مزرعه مانده‌اند): «میزان بار ورودی گوجه فرنگی به تهران به ۱۰ کامیون رسید باید بگویم این حجم از بار می‌تواند نیاز نصف یک سالن در میدان میوه و تره‌بار را تامین کند.»

 

* این گوجه تا به تهران برسد نرخ آن کیلویی ۲۰ هزار تومان می‌شود و خریداران در واحدهای صنفی باید گوجه فرنگی را کیلویی ۲۵  تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنند.

 

* میامگین یک کیلو تخم‌مرغ با نرخ آزاد کیلویی 25 هزار و 700 تومان است این در حالیست که در هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ کیلویی 28 هزار تومان بود.

 

* در شرایطی که مردم از این گرانی عصبانی هستند، افرادی تحت عنوان کارشناس وجود دارند که با تجویزهای بی‌موردشان بر شدت این عصبانیت می‌افزایند. مثلا اخیرا کارشناسی در صدا و سیما حضور یافته و در پی گرانی گوجه به مردم توصیه می‌کند که به‌جای گوجه از سیب استفاده کنند! اینکه صدا و سیما چنین افراد به اصطلاح کارشناس را از کجا می‌آورد سوال همیشگی است اما همانطور که عنوان شد مسئله گرانی گوجه فرنگی با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

 

واکنش کاربران فضای مجازی به گرانی گوجه و تخم مرغ:

* میلاد در این باره نوشته است: «گوجه فرنگی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومن شده سیب زمینی هم بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومن گوشت هم ۲۰۰ رو رد کرد برنج هم که هیچ. رسما نباید چیزی بخورید».

 

* رویا گفته است: «افزایش قیمت گوجه فرنگی منطقی نیست چراکه میزان کشت آن قابل توجه است».

 

* امیرحسین نوشت: «یه شونه تخم‌مرغ ۴۰ تومن گوجه‌فرنگی ۳۵ تومن با این قیمت‌ها میشه گفت: املت یه زمانی غذای فقرا بود، ولی الان غذای ثروتمند ان است!».

 

* زهرا اینطور می‌نویسد: «گوجه فرنگی ۸ فروردین ۹۸۰۰گوجه فرنگی ۱۶ فروردین ۲۴۸۰۰. حتی تصورش برای اصحاب کهف هم قفل هستش دیدن این قیمتها».

 

* محسن هم اینگونه واکنش نشان داد: «دیشب تونستم با پول یارانه‌ام ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی بخرم توی پوست خودم نمیگنجم»، «امروز یکی بهم گفت دلار رفته بالای ۲۷ تومن، گفتم والا خبر گرون شدن سیب زمینی و گوجه فرنگی بیشتر ناراحتم کرد. تا کی میتونیم هر روز یه چیزی رو از سبد غذاییمون حذف یا کم کنیم؟»، «افزایش قیمت‎گوجه فرنگی در اواخر پاییز و اوایل زمستان مسبوق به سابقه است، اما گوجه ۳۵ هزار تومانی در بهار ‎نوبر است»،

 

* پروانه نیز در توئیتر خود نوشت: «از اول سال حساب کنین تورم چه پیشرفتی کرده، آخه گوجه‌فرنگی ۳۵ هزار تومن؟! قول میدم امسال یک ده کیلویی برنج ایرانی درجه ۲ به یک میلیون برسه».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------