آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بورل: مذاکرات وین بر سر احیای برجام به بن‌بست خورده است/ اتحادیه اروپا: نگران وجود مواد هسته‌ای ایران در مکان‌های اعلام‌نشده هستیم



جوزف بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای به «بن‌بست» رسیده است.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا - روز چهارشنبه در رابطه با مذاکرات احیای برجام، به خبرگزاری فرانسه گفت: متاسفانه با توجه به شرایط سیاسی در آمریکا و با توجه به اینکه بسیاری از مسائل همچنان قطعی نشده است، ما در نوعی بن‌بست مانده‌ایم.

 

آمریکا و ایران در هفته‌های اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

 

بورل پیش‌تر در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به جای نزدیک‌شدن نظرات، در حال فاصله‌گرفتن آرا است.

 

او تاکید کرد: موضع‌ها نزدیک‌تر نشده، بلکه فاصله گرفته‌اند.

 

بورل عنوان کرد که این «بسیار مایه نگرانی» است؛ چراکه توافق ممکن است به‌کل به خطر بیافتد.

 

این مقام ارشد اروپایی در ادامه گفت که «در حال حاضر نسبت به حصول توافق در مقایسه با ۲۸ ساعت پیش اطمینان کمتری وجود دارد.»

 

 اتحادیه اروپا: عمیقاً نگرانیم که مواد هسته‌ای در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران هنوز وجود داشته باشد

تسنیم نوشت: استفن کلمنت نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مدعی شد اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته، نگرانی‌های جدی خود را از حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در سه مکان اعلام‌نشده در ایران ابراز کرده است.

 

وی افزود: مایه تاسف عمیق است که ایران از جلسه قبلی شورای حکام، با آژانس تعاملی نداشته و بنابراین، هیچ پیشرفتی در شفاف سازی موضوعات پادمانی باقیمانده حاصل نشده است.

 

کلمنت گفت اتحادیه اروپا عمیقاً نگران است که مواد هسته‌ای در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران وجود داشته و مکان فعلی این مواد هسته‌ای و/یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای، که ممکن است هنوز در ایران وجود داشته باشد، برای آژانس مشخص نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------