آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا به دنبال تحریم های بیشتر علیه ایران بخاطر ارسال سلاح به روسیه/ اوکراین هم خواستار اعمال تحریم های بیشتر شد



تحریم ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن در پی ادعای ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه علیه اوکراین قصد دارد تحریم های بیشتری علیه تهران اعمال کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای پولیتیکو روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد دولت جو بایدن قصد دارد به بهانه ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه تحریم‌های جدیدی وضع کند.

 

پولتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را بیان نکرده است، گزارش داد ایالات متحده قصد اعمال تحریم‌هایی را علیه ایران به خاطر کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین دارد.

 

این رسانه آمریکایی به نقل از این مقام آمریکایی ادعا کرد که  ایالات متحده قصد دارد ایران را به دلیل کمک به روسیه در جنگ اوکراین، مجازات و تنبیه کند.

 

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، تدابیر تنبیهی آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرفهای ثالث را که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند، هدف قرار خواهد داد.

 

این مقام آمریکایی ادعا کرد ما تحریم‌هایی را علیه ایران و طرف‌های دیگری که تجهیزات پهپادها یا موشک‌های بالستیک را می‌فروشند، اعمال خواهیم کرد.

 

***

 

درخواست اوکراین از اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

یک مقام ارشد دولت اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته ایران را تحت تحریم قرار دهد.

 

به گزارش فارس به نقل از منابع خبری، اوکراین خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران شد.

 

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با ادعای استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در نبرد علیه کی‌یف، خواستار تحریم ایران شد.

 

***

 

آمادگی اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهاراتی در خصوص امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر آمادگی دارد.

 

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در پایان نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری اشاره کرد و خواستار توقف آنچه خشونت در ایران، آزادی بازداشت شدگان، برقراری اینترنت و جاری شدن اطلاعات نامید شد.

 

وی مدعی شد: این تحریم‌ها برای ایران مهم است و به شما اطمینان می‌دهم که آن را دوست ندارند.

 

بورل به پیامدهای ادعایی سیاسی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت دولت ایران پیام اقدام اروپا را دریافت خواهد کرد. 

 

این مقام اروپایی با بیان این که تحریم‌های وضع شده یک شبه وضعیت زندگی مردم ایران را تغییر نخواهد داد، آن را بخشی از روند سیاسی دانست که در این مقطع متوقف نخواهد شد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------