آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دبیرکل ناتو: تحویل تسلیحات ضبط شده انگلیس و آمریکا در جریان جنگ اوکراین به ایران در ازای خرید پهپاد؟ تائید نمی‌کنم



دبیرکل ناتو،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دبیرکل ناتو گزارش رسانه انگلیسی مبنی بر اینکه روسیه تسلیحات ضبط شده انگلیسی و آمریکایی را در ازای خرید پهپاد به ایران تحویل داده است، تائید نکرد.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ‌پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌گو با شبکه اسکای نیوز به سوالی پیرامون گزارش ادعایی این رسانه انگلیسی پاسخ داد که روز گذشته مدعی شده بود روسیه در ازای خرید پهپاد از ایران، تسلیحات ضبط شده انگلیسی و آمریکایی در جریان جنگ اوکراین را به همراه پول نقد به تهران تحویل داده است.

 

استولتنبرگ در پاسخ تاکید کرد که نمی‌تواند این اتهامات را تائید کند.

 

وی در عین حال مدعی شد: آنچه می‌توانم بگویم این است که شاهد حمایت ایران از روسیه هستیم. آن‌ها این پهپادها را تحویل داده‌اند و این در واقع حمایت ایران از جنگ غیرقانونی روسیه است، جنگی تجاوزکارانه علیه اوکراین.

 

یک منبع آگاه امنیتی با تکیه بر گزارش ادعایی اسکای نیوز به این شبکه گفت: این نگرانی وجود دارد که ایران به دنبال مهندسی معکوس تسلیحاتی غربی دریافتی از روسیه باشد.

 

دبیرکل ناتو در ادامه به گزارش اخیر اسکای نیوز اشاره کرد و با بیان اینکه «نمی‌تواند تایید کند که آیا این موضوع وجود دارد، یا خیر» به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و مدعی شد: به‌طور قطع وقتی می‌بینیم رژیم‌های تمامیت‌خواه همچون ایران که سرمایه‌گذاری سنگینی روی موشک‌های جدید می‌کند، برنامه هسته‌ای دارد و بیشتر و بیشتر همکاری نزدیک با روسیه دارد، نگران می‌شویم.

 

وی همچنین ادعا کرد که این، خطر این جنگ را برجسته می‌کند.

 

استولتنبرگ همچنین از تصمیم روسیه برای خروج نیروهایش از شهر خرسون واقع در جنوب اوکراین استقبال کرد و گفت: با این حال، هنوز زود است که درباره این اقدام و حوادث خرسون نتیجه‌گیری کرد.

 

دبیرکل ناتو تاکید کرد که باوجود این اقدام، نباید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را دست کم گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------