آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

جان کربی: به احیای برجام نزدیک نیستیم/ دیپلمات آمریکایی: بایدن هنوز خواستار توافق با ایران است



جان کربی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که دیدگاه واشنگتن درخصوص جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، "جان کربی" هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی عنوان کرد: ما شاهد این بوده‌ایم که ایران به کاهش زمان گریز هسته‌ای خود ادامه داده است. به همین خاطر است از زمانی که به روی کار آمدیم تلاش کردیم تا احیا یا بازگشت مجدد به برجام را دنبال کنیم. مشخصا ما حتی نزدیک به رسیدن به این هدف نیستیم.

 

وی ادامه داد: ما نه تنها با نگرانی پیشرفت هسته‌ای ایران بلکه توسعه توانایی‌های موشک‌های بالیستیک این کشور را نظاره‌گر هستیم. ما به همین خاطر می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تمامی گزینه‌ها در دسترس رئیس‌جمهور باشد.

 

جان کربی در انتها گفت: ما به طور حتم دیدگاه خود را درخصوص جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی تسلیحات هسته‌ای تغییر نداده‌ایم.

 

دیپلمات آمریکایی: بایدن هنوز خواستار توافق با ایران است

فارس نوشت: «تام نایدز»، سفیر آمریکا در اسرائیل در مصاحبه‌ای با یک رسانه کانادایی گفته که دولت «جو بایدن» هنوز خواستار توافق با ایران است و مذاکرات برجام را از میز کنار نگذاشته است.

 

نایدز در مصاحبه‌ای با پایگاه تی‌.بی.ان درباره مذاکرات رفع تحریم‌های وین و برخی ادعاها درباره اینکه بایدن پایان مذاکرات برجام را اعلام کرده گفت: «هیچ‌چیز برای همیشه از روی میز کنار نرفته است.»

 

او با وجود این تصریح کرد که مذاکرات میان ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی به بن‌بست برخورده‌اند. او گفت بایدن برای تهران روشن کرده که تهران بایستی برخی شرایط معین برای احیای برجام که توسط دولت اوباما تعیین شده بودند را برآورده کند.

 

وی گفت: «این شروط نه تنها برآورده نمی‌شوند بلکه مسائل بدتر هم شده‌‌اند. بنابراین، نظر من این است که به هیچ وجه در فاصله نزدیکی برای توافق با ایران قرار نداریم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد زیادی از اعضای حزب دموکرات با راهبرد دولت آمریکا در قبال ایران مخالفند گفت: «چون آنها اصرار می‌کنند این راهبرد مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------