آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رابرت مالی: در صورت شکست دیپلماسی و تحریم ها، شاید بایدن با گزینه نظامی موافقت کند



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور بار دیگر در اظهاراتی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز حوادث اخیر در ایران با نشریه فارن پالیسی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور ایران مدعی شد: ایران منزوی‌تر از همیشه بوده و دلیل آن این است که ما با همکاری بسیاری از کشورهای دیگر تلاش کرده‌ایم اطمینان حاصل کنیم حقیقت چیزی که در داخل ایران اتفاق می‌افتد پیش چشم همه عیان است.

 

وی ادعا کرد: ایران منزوی‌تر از گذشته است و این امر به دلیل اطمینان ما از افشای حقیقت در مورد آنچه در ایران رخ می دهد است.

 

رابرت مالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که تهران بسیار نزدیک به داشتن مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت بمب است.

 

وی با بیان اینکه این امر زمان می برد، اما در عین حال ادعا کرد با این حال نزدیک بودن آنها به داشتن مواد هسته ای کافی نگران کننده است.

 

 

این مقام آمریکایی در اظهاراتی تهدید آمیز از گزینه های آمریکا برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که به عنوان آخرین راه حل، با گزینه نظامی موافقت خواهد کرد. اما ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم و هنوز امید داریم.

 

رابرت مالی در ارتباط با خواسته های ایران در مذاکرات هسته ای گفت: در میان خواسته‌های چالش‌برانگیز تهران، درخواست این کشور از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود تا تحقیقات درباره ذرات اورانیوم در ایران را متوقف کند.

 

این مقام دولت بایدن مدعی شد که قبل از اینکه ایران درخواست پایان تحقیقات آژانس را مطرح کند نزدیک به دستیابی به توافق بودیم.

 

این مقام آمریکایی همچینن گفت که دولت بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آتی رژیم صهیونیستی در خصوص این مساله که ایران نباید به سلاح اتمی دست پیداکند، هیچ اختلافی ندارد.

 

وی در خصوص تلاش احتمالی روسیه برای استفاده از مذاکرات هسته ای برای فشار بر آمریکا در ارتباط با اوکراین گفت: درب دیپلماسی باز است اما ما در برابر حمایت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین عقب نشینی نخواهیم کرد.

 

رابرت مالی در ارتباط با حوادث داخلی ایران نیز گفت: ما معتقدیم که حکومت ایران باید حقوق اساسی بشر را رعایت کند. اما ما نمی‌توانیم مسیر خیزش‌های مردمی در این کشور را تعیین کنیم.

 

این مقام دولت بایدن مدعی شد زنان ایرانی اکنون در حال نوشتن تاریخ هستند و ما طرفی نیستیم که مطالبات مردم ایران را تعیین کنیم.

 

وی ادعا کرد برای جهان بسیار مهم است بداند در داخل ایران چه می گذرد و حکومت ایران تلاش می کند تا توجه را از آنچه اتفاق می افتد، منحرف کند.

 

وی در تداوم سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اذعان کرد ما به اعمال فشار بر ایران ادامه دادیم و به دلیل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه موشکی آن را تحریم کردیم.

 

رابرت مالی در خصوص تحریم های آمریکا علیه ملت ایران ادعا کرد: ما باید بررسی صادقانه ای از نحوه عملکرد و عدم کارکرد تحریم ها داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها به شهروندان عادی آسیب نمی رسانند.

 

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پیش از این اذعان کرده بود که مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام در دستور کار و تمرکز واشنگتن نیست.

 

وی  ادعا کرد گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ حرکتی نمی‌کنند و به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

 

مالی مدعی شد که سیاست واشنگتن دفاع و حمایت از حقوق شهروندان ایرانی است.

 

***

 

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درمورد اتفاقات اخیر در ایران

ایسنا نوشت: آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به سخنان مقامات ایرانی درخصوص دست داشتن غرب در ناآرامی‌های اخیر در ایران عنوان کرد: اتفاقی که در ایران در حال وقوع است در وهله اول درباره ایرانیان، آینده و کشورشان است. این اتفاقات درباره ما نیست.

 

وی مدعی شد: یکی از اشتباهات اساسی آن‌ها این است که تلاش دارند تا انگشت‌شان را به سوی ایالات متحده یا اروپا نشانه بگیرند و ادعا کنند که ما به نحوی مسئول برانگیختن یا شعله‌ور کردن آتش اعتراضات هستیم. آن‌ها به طور اساسی مردم خود را درک نمی‌کنند.

 

بلینکن در ادامه عنوان کرد: تمرکز جهان به طور درست بر روی وقایعی که در خیابان‌های ایران در جریان است،‌ قرار دارد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که این کشور در جهت اطمینان حاصل کردن از اینکه ایرانیان به فناوری لازم برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و جهان خارج دسترسی دارند،‌ تلاش کرده است.

 

این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد: ما به همراه دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی درحال اتخاذ گام‌های دیپلماتیک دیگری نیز هستیم تا نشان بدهیم که جهان سرکوب در ایران را به چه شکل می‌بیند اما تمرکز باید بر روی مردم ایران بماند. این رویدادها درباره خواسته، نیازها و انتظارات آن‌هاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------