آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بحرین: کشف شبکه ضد امنیتی که توسط ایران و قطر و عراق اداره می‌شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بحرین

رژیم بحرین ادعا کرده است که یک شبکه ضد امنیتی کشف کرده که توسط ایران و قطر و عراق اداره می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه، مدیر کل مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی بحرین اعلام کرد که عملیات جستجو و پیگیری تعدادی از حساب‌های الکترونیکی بر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی که به ادعای منامه به دنبال فتنه انگیزی و تهدید صلح و آرامش بر مردم و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در بحرین هستند، ادامه دارد.

 

رژیم بحرین که به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر فعالیت‌های رسانه‌های منتقدان مسالمت آمیز خود بر روی شبکه مجازی است، مدعی شد که تعدادی از پایگاه‌های الکترونیک امنیت اجتماعی بحرین را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

 

طبق ادعای خبرگزاری بحرین (بنا)، دو فرد به نام‌های «یوسف المحافظه» و «حسن عبدالنبی الستری» که هم اکنون به آلمان و استرالیا متواری شده‌اند، یک شبکه الکترونیکی را ایجاد کرده که هدف آن مدیریت مجموعه‌ای حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی است که برخی از اسامی این حساب‌های کاربری عبارت است از «نائب تائب، الخوالد، خالد أم أو أی، خالد، النصرة للمظلومین، سلیمان پاشا و وطنی العزیز».

 

مدیر به اصطلاح اداره کل مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی بحرین مدعی شده است بررسی آدرس‌های الکترونیکی (IP Address) این شبکه‌ها نشان می‌دهد که این حساب‌ها از ایران، قطر، عراق و تعدادی از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و آلمان و استرالیا مدیریت می‌شود.وی مدعی شد که اغلب این سایت ها در خارج و توسط ایران، قطر، عراق و کشورهای اروپایی اداره می‌شود.

 

مدیرکل اداره مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی هم چنین ادعا کردکه اقدامات قانونی دررابطه با حساب های شبکه های اجتماعی که مخالف قانون و صلح و امنیت مردم بحرین هستند، به پایان رسیده است. وی گفت که هرکس پیام‌های این شبکه‌های اجتماعی را نشر دهد، مجازات خواهد شد.

 

از سوی دیگر دادگاه عالی تجدیدنظر جنایی بحرین نیز روز یکشنبه (دیروز) 30 ژوئن را برای قرائت حکم 91 نفر از متهمان پرونده معروف به «حزب الله بحرین» تعیین کرده است.

 

پیشتر دادگاه بحرین برای متهمان این پرونده که 138 نفر هستند علاوه بر سلب تابعیت همه آن‌ها، احکام متفاوتی اعم از حبس ابد و حبس سه ساله برای آن‌ها صادر کرده بود.

 

این ادعاها در حالی مطرح شده که سازمان آمریکایی موسوم به «برای دموکراسی و حقوق بشر بحرین» با نام اختصاری «ای‎دی‌اچ‌ار‌بی» شنبه گذشته «عدنان بحر» مدیر زندان مرکزی «جو» را به نقض حقوق بشر و زیرپا گذاشتن حقوق زندانیان سیاسی و اعمال رفتارهای خشونت آمیز در داخل زندان جو متهم کرد.

 

هشدار این سازمان آمریکایی علیه مدیر زندان جو پس از بررسی‌ شرایط بد زندانیان سیاسی داخل این زندان مرکزی بحرین که به زندان شکنجه معروف است، داده شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------