آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش سخنگو و وزیر امور خارجه ایران به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه آتش‌سوزی رخ داده در نفت‌کش‌های دریای عمان آن را مشکوک خوانده و بر طرح پیشنهادی ایران برای گفتمان منطقه‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه آتش‌سوزی در نفت‌کش‌های دریای عمان در صفحه توییترش نوشت: " حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت‌وگوهایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آن‌چه که احتمالا امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است."

 

طرح پیشنهادی گفت‌وگوی منطقه‌ای ایران ضروری است.

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره در صفحه توئیتر رسمی‌اش نوشت: از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف جهت گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم. ایران از همکاری و گفت‌وگو در منطقه حمایت می‌کند.

 

هشدار سخنگوی دولت به کشورهای منطقه: در تله سودجویان بی‌ثباتی نیفتید!

علی ربیعی با بیان اینکه «همه کشورهای منطقه باید مراقب باشند تا در تله فریب کسانی که از بی ثباتی در منطقه سود می برند نیفتند»، تاکید کرد: دولت ایران آماده همکاری های امنیتی، منطقه ای  برای تضمین امنیت از جمله در آبراه‌های استراتژیک است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------