آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ریابکوف: ایران و آمریکا «در آستانه جنگ‌» قرار گرفته‌اند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه با خطرناک خواندن شرایط میان ایران و آمریکا اعلام کرد که ما به واشنگتن هشدار می دهیم که عواقب اقدامات بیهوده خود علیه ایران را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: خبرهایی که می‌شنویم نگران کننده است، شنیدیم که آمریکا نخست به دنبال واکنش بود اما بعد ترامپ از تصمیم خود منصرف شد، هم اکنون خطر درگیری ناپدید شده است و روسیه با افراد مسئول اگر در واشنگتن وجود داشته باشند تماس می‌گیرد تا به آنان بگوید عواقب اقدامات خود علیه ایران را محاسبه کنید چرا که ما درباره اقدامات بیهوده هشدار خواهیم داد.

 

خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از ریابکوف نوشته است که وی معتقد است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابتدا فرمان واکنش به ایران را صادر کرده بود ولی بعداً تصمیم خود را لغو کرد.

 

وی گفت: من نمی‌خواهم ارزیابی کنم که در این چند ساعت اخیر چه اتفاقاتی در این رابطه افتاده است، اما با توجه به اطلاعاتی که در دست است، کاملاً روشن است که وضعیت بسیار خطرناک است، من این را معادل آستانه شروع جنگ می دانم.

 

گفتنی است، نیویورک تایمز با اشاره به منابعی در دولت آمریکا مدعی شد ترامپ دیشب دستور اقدام نظامی را به دلیل سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران صادر کرد، اما لحظاتی بعد از تصمیم خود پشیمان شد.

 

این رسانه چند هفته پیش نیز مدعی شده بود که آمریکا بزودی ۱۲۰ هزار سرباز خود را راهی خاورمیانه خواهد کرد، خبری که بشدت مورد انتقاد ترامپ قرار گرفت و از نیویورک تایمز به عنوان یک رسانه از رده خارج و فیک نیوز یاد کرد و آن را به خیانت به آمریکا متهم کرد.

 

در نخستین ساعات روز پنجشنبه، پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------