آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

سندرز: همان روز نخست ریاست جمهوری به برجام باز می گردم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برنی سندرز

نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 گفت: در صورت پیروزی در این انتخابات، همان روز نخست به برجام باز خواهم گشت و با ایران و دیگر اعضای 4+1 وارد گفت وگو می شوم.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در ایمیل هایی به برنی سندرز و دیگر نامزدهای دموکرات، پرسیده است "آیا به توافق سال 2015 برجام باز خواهید گشت؟ ممکن است پیش از  پذیرفتن بازگشت به توافق ، خواستار ایجاد تغییراتی در آن شوید؟

 

سندرز در پاسخ به این سوال، اظهار کرد: بله! توافق برجام که توسط آمریکا ، اروپا ، روسیه و چین با ایران بسته شد، یکی از قوی ترین توافق های ضد هسته ای است که تاکنون مورد مذاکره قرار گرفته است. این توافق مانع از جنگ شد و مسیر ایران را به سمت جنگ افزار هسته ای مسدود کرد.

 

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: من همان روز اول ریاست جمهوری خود  به توافق باز خواهم گشت. سپس با گروه 1 + 5 و ایران همکاری می کنم تا براساس این توافق،  اقدامات دیگری را برای جلوگیری از  دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای انجام دهم و همچنین فعالیت های تهاجمی ایران در منطقه را مهار کنم تا  تعادل استراتژیک تازه ای در خاورمیانه شکل بگیرد.

 

برخی دیگر از نامزدهای دموکرات همچون "ماریان ویلیامسون" و "جو سستاک" نیز اعلام کرده اند فورا به برجام باز خواهند گشت.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------