آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

سندرز: همان روز نخست ریاست جمهوری به برجام باز می گردم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برنی سندرز

نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 گفت: در صورت پیروزی در این انتخابات، همان روز نخست به برجام باز خواهم گشت و با ایران و دیگر اعضای 4+1 وارد گفت وگو می شوم.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در ایمیل هایی به برنی سندرز و دیگر نامزدهای دموکرات، پرسیده است "آیا به توافق سال 2015 برجام باز خواهید گشت؟ ممکن است پیش از  پذیرفتن بازگشت به توافق ، خواستار ایجاد تغییراتی در آن شوید؟

 

سندرز در پاسخ به این سوال، اظهار کرد: بله! توافق برجام که توسط آمریکا ، اروپا ، روسیه و چین با ایران بسته شد، یکی از قوی ترین توافق های ضد هسته ای است که تاکنون مورد مذاکره قرار گرفته است. این توافق مانع از جنگ شد و مسیر ایران را به سمت جنگ افزار هسته ای مسدود کرد.

 

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: من همان روز اول ریاست جمهوری خود  به توافق باز خواهم گشت. سپس با گروه 1 + 5 و ایران همکاری می کنم تا براساس این توافق،  اقدامات دیگری را برای جلوگیری از  دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای انجام دهم و همچنین فعالیت های تهاجمی ایران در منطقه را مهار کنم تا  تعادل استراتژیک تازه ای در خاورمیانه شکل بگیرد.

 

برخی دیگر از نامزدهای دموکرات همچون "ماریان ویلیامسون" و "جو سستاک" نیز اعلام کرده اند فورا به برجام باز خواهند گشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------