آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ناکامی آمریکا در پروژه محکوم‌سازی ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,شورای امنیت سازمان ملل
تلاش ایالات متحده آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت برای صدور بیانیه علیه ایران با مخالفت سایر اعضاء ناکام ماند.

به گزارش ایسنا، در نشست عادی شورای امنیت که به ریاست روسیه برگزار شد، گزارش دبیر کل در خصوص عملیات یمنی ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان قرائت شد. در این نشست که با موضوع بررسی تحولات یمن برگزار شد، نماینده آمریکا در  شورای امنیت، سعی کرد تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصر این حمله قلمداد کرده و دیگر اعضای شورای امنیت را وادار به همراهی در خصوص این ادعا کند.

 

با این حال ادعای مخدوش مقامات آمریکایی، از سوی نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به چالش کشیده شد.

 

در این نشست که با بی اعتنایی سایر اعضاء شورا نسبت به طرح اتهامات آمریکا علیه ایران همراه بود کشورهای عضو نسبت به افزایش تنشها در بحران یمن ابراز نگرانی کردند.

 

نماینده آمریکا در شورای امنیت پس از ناکامی در جلب حمایت اعضای دیگر در خصوص مقصر جلوه دادن ایران، پیشنهاد دیگری را مبنی بر برگزاری جلسه بسته و غیر علنی شورای امنیت با هدف صدور بیانیه در خصوص حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان را مطرح کرد اما نماینده روسیه، این پیشنهاد را نیز نپذیرفت.

 

نماینده روسیه به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت اظهار داشت : هنوز تحقیقات مستند و جامعی در خصوص حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان صورت نگرفته و در نتیجه، زمان مناسبی برای صدور بیانیه شورای امنیت نیست.

 

متعاقبا، روسیه تاکید کرد که لازم است اعضای شورای امنیت بر روی صدور بیانیه ای جامع در خصوص تحولات یمن در آینده با یکدیگر همکاری کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------