آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ ولایتی، رئیسی، حداد عادل و سیدمجتبی خامنه‌ای تحریم شدند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، نام یک نهاد و ۹ شخصیت حقیقی ایرانی را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم خود اضافه کرد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد نام ۹ فرد و یک نهاد را به فهرست تحریمی این کشور علیه ایران اضافه کرده است. 

 

بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی آقایان «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند.

 

خزانه‌داری آمریکا همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. 

 

 این اطلاعیه افراد تحریم شده را کسانی برشمرده است که از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب یا از طرف یا به نمایندگی از ایشان فعالیت می کنند.

 

استیون منوچین وزیر خزانه داری ترامپ، اقدام خود را به حوادثی که در سال ۱۹۸۳ در پادگان نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیروت و انجمن صهیونیست ها در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ رخ داد، گره زده است.

 

اقدام امروز خزانه داری آمریکا متعاقب دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ برای تحریم دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شده است که به موجب آن، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم تحریم شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------