آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه ۶ کشور اروپایی عضو شورای امنیت: برجام به عنوان دستاوردی که به سختی حاصل شده، باید حفظ شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بیانیه ۶ کشور اروپایی عضو شورای امنیت
کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار حفظ برجام شدند. نمایندگان بلژیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان و استونی در بیانیه‌ای که آن را جوانا ورونیکا سفیر لهستان در سازمان ملل قرائت کرد، تاکید کردند: ضروری است که تلاش‌های فشرده دیپلماتیک ادامه یابد و دستاوردهایی که به سختی حاصل شدند حفظ شوند.

به گزارش تسنیم، 6 عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه پس از نشست شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه 2231 (درباره برجام) اعلام کردند توافق هسته ای ایران (برجام) برای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی عاملی اساسی است.

 

نمایندگان بلژیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان و استونی در بیانیه‌ای که آن را جوانا ورونیکا سفیر لهستان در سازمان ملل قرائت کرد، تاکید کردند: ضروری است که تلاش‌های فشرده دیپلماتیک ادامه یابد و دستاوردهایی که به سختی حاصل شدند حفظ شوند.

 

وی همچنین از خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران ابراز تاسف کرد.

 

ورونیکا تصریح کرد: اقدامات ایالات متحده در تضاد با اهدافی است که در توافق هسته ای آمده و قطعنامه 2231 شورای امنیت آن را تایید کرده است.

 

بیانیه اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل همچنین در پایان از ایران می‌خواهد تا گام‌های کاهش تعهدات برجامی را متوقف کرده و از اتخاذ اقدامات بیشتر در این زمینه خودداری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------