آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جواب رد روسیه به درخواست ترامپ برای خروج از برجام



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه توافق‌ هسته‌ای با ایران کارآیی و تعادل منافع طرفین را به‌خوبی نشان داده، تأکید کرد: مسکو قصد خارج شدن از برجام را ندارد و مواضع تهران که خواستار اجرای تعهدات از سوی آمریکاست، منطقی‌تر است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به درخواست "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در این باره که لازم است "از آنچه از توافق هسته‌ای با ایران باقی مانده، خارج شد"، اعلام کرد که این کشور به هیچ وجه قصد ندارد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)درباره برنامه هسته‌ای ایران خارج شود.

 

در بیانیه منتشره از سوی وزارت خارجه روسیه در این رابطه آمده است: «توافق هسته‌ای، سندی است که بسیار خوب کارآیی خود را نشان داده و تعادل بین منافع همه طرفین را رعایت کرده و ضروری است که اجرا شود. بنابراین ، مواضع طرف ایرانی بسیار قابل درک‌تر و قابل پذیرش‌تر است که اعلام کرده ایالات متحده باید به اجرای تعهدات خویش در چارچوب برجام بازگردد.»

 

مقامات دیپلماتیک روسیه بر این عقیده هستند که در صورت بروز هرگونه اختلاف نظر در این‌باره، لازم است تا درباره احتمال تعدیل توافقات موجود بحث و بررسی شود. به گفته آنها، اقدام منطقی‌تر آن خواهد بود اگر آمریکا با توجه به اینکه این توافقنامه با تصویب قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل به تاییده رسیده ، به توافقاتی که خود پیش برده است، بازگردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------