آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نخست وزیر کانادا از کمک حمایتی به خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی خبر داد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نخست وزیرکانادا
نخست وزیر کانادا گفت: خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی کمک درمانی دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، «جاستین ترودو» شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو افزود: مردم کانادا به به همه قربانیان این حادثه عشق می ورزند و جامعه کانادا در چند روز گذشته تحت تاثیر این حادثه بوده است.

 

وی افزود:همه جانباختگان این هواپیما در قلب ما هستند و ما به خانواده آنان تسلیت می گویم.

 

ترودو گفت: دولت در نظر دارد به ازای هر فرد جانباخته 25 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت کند و از ایران انتظار داریم که غرامت خود را به فوریت پرداخت کند.

 

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: ما به دنبال انجام تحقیقات کامل هستیم تا زوایای مختلف این حادثه مشخص شود و دولت کانادا تسهیلاتی را برای رفت و آمد خانواده قربانیان در نظر گرفته است و شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در این زمینه قرار است همکاری کند.

 

وی افزود: ما در دیدار با خانواده قربانیان اعلام کردیم که دولت کانادا خدمات حقوقی به خانواده جانباختگان خواهد داد و این اولویت مهم ماا در این زمینه است.

 

ترودو اظهار داشت: وزیر امورخارجه کانادا در دیدار با وزیر خارجه ایران در مسقط تاکید کرده است که ایران باید به خانواده های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین غرامت پرداخت کند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون جنازه هیچ کانادایی به کشور برنگشته است، گفت: تاکنون 20 خانواده ایرانی به کانادا آمده اند که ما به خواسته آنها احترام می گذاریم و این 25 هزار دلار نیز به کانادایی که تابعیت کشور ما را داشتند، تعلق می گیرد.

 

نخست وزیر کانادا یادآور شد: یکی از دلایل اصلی دیدار وزرای خارجه ایران  و کانادا این بود که هماهنگی های لازم را با ایران داشته باشیم تا ایران به مسئولیت ساقط کردن این هواپیما آگاه و غرامت خانواده ها قربانیان را پرداخت کند.

 

ترودو بیان کرد: ایران مسئولیت کامل سقوط این هواپیما را بر عهده دارد و ما با همپیمانان خود به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و باید تحقیقات کاملی انجام شود و ما فعلا به تحریم فکر نمی کنیم.

 

وی گفت: از نتیجه دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا خبری ندارم و ایران در این دیدار گفته که ما با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری خواهیم کرد و برای خواندن جعبه سیاه داریم به یک توافق برسیم که مطالب جعبه سیاه هواپیما با وجود صدمه دیدن شدید در فرانسه پیاده شود.

 

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: در کانادا امنیت حمل ونقل برای ما اهمیت زیادی دارد و در این مساله ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و ایران مسئول حمله به این هواپیما است و ما در حال حاضر تمرکز ما این است که تمام تحقیقات با شایستگی انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------