آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: مشروط به رفتار ایران به توافق هسته‌ای باز خواهم گشت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بایدن
معاون رئیس جمهور قبلی آمریکا می‌گوید در صورت رسیدن به کاخ سفید به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت به شرطی که ابتدا ایران به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش تسنیم، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور طی یادداشتی در وب سایت «فارن افرز» تلاش کرد تا چارچوب و مشخصات سیاست خارجی خود را ترسیم کند.

 

بایدن در این یادداشت می‌نویسد: «با هر معیاری نگاه کنیم اعتبار و نفوذ ایالات متحد در جهان از زمان ترک کاخ سفید توسط رئیس جمهور باراک اوباما و من کاهش یافته است.»

 

وی در ادامه با تشریح آسیب‌هایی که عملکرد سیاست خارجی ترامپ در حوزه‌های مختلف به وجود آورده، خاطر نشان می‌کند اگر به ریاست جمهوری انتخاب شود تلاش خواهد کرد تا اعتبار و جایگاه آمریکا را بازگرداند.

 

در بخشی از این یادداشت بایدن به موضوع اشاعه و امنیت تسلیحات هسته‌ای بویژه موضوع توافق هسته‌ای ایران می‌پردازد.

 

معاون اول باراک اوباما می‌نویسد:‌ «درباره عدم اشاعه و امنیت هسته‌ای، ایالات متحده همزمان نمی‌تواند هم صدای معتبری باشد و هم توافق‌هایی را که مذاکره کرده، ترک کند. از ایران تا کره شمالی، روسیه و عربستان سعودی، ترامپ چشم انداز اشاعه هسته‌ای، رقابت جدید بر سر تسلیحات هسته‌ای و حتی از استفاده از تسلیحات هسته‌ای را بیشتر محتمل کرده است.»

 

بایدن در ادامه خاطر نشان می‌کند: «به عنوان رئیس جمهور من تعهد خودمان را به کنترل تسلیحات برای  دوره جدید احیا خواهم کرد. توافق تاریخی هسته‌ای ایران که دولت اوباما_بایدن مذاکره کرد مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شد. اما ترامپ عجولانه این توافق را کنار گذاشت که باعث شد ایران هم برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد و هم تحریک شود.»

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه با تکرار اتهامات همیشگی مقامات آمریکایی علیه کشورمان، بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای را مشروط به رفتار ایران کرده و می‌نویسد:‌ «تهران باید به تعهدات خود در توافق بازگردد و اگر این کار انجام داد من دوباره توافق ملحق خواهم شد و از تعهد جدید خودمان برای دیپلماسی استفاده خواهم کرد تا با متحدان برای تقویت و گسترش این توافق کار کنیم و در همین حال، به موثری با سایر فعالیت‌های بی‌ثبات ساز ایران مقابله خواهیم کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------