آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واشنگتن باز هم خواستار جلوگیری از پایان تحریم تسلیحاتی ایران شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و آمریکا
هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای جمعه خواستار جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی این سازمان علیه ایران شده است.

به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر خواستار جلوگیری از پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران شده است.

 

هیئت ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای روز جمعه که به مناسبت انتشار گزارش جدید سازمان ملل درباره یمن منتشر شده بار دیگر تهران را به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ متهم کرده است.

 

در این بیانیه همچنین ادعا شده که هیئت کارشناسان سازمان ملل در گزارش جدید خود تأیید کرده‌ که حوثی‌های یمن (انصارالله) توان انجام چنین حمله‌ای را نداشته است.

 

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این بیانیه ادعا کرده است: «ایران، از زمان حمله‌اش در ماه سپتامبر، برنامه تروریسم، اخاذی هسته‌ای و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده‌اش را ادامه داده است.»

 

واشنگتن، در ادامه بر اساس این ادعاها، بحث منقضی شدن تحریم‌های سلاح‌های متعارف علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ را پیش کشیده و خواستار جلوگیری از آن شده است.

 

در این بیانیه آمده است: «با نتیجه‌گیری‌های هیئت کارشناسان سازمان ملل، شورای امنیت اکنون کمتر از ۳۶ هفته تا اکتبر که موعد انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل و تمدید تحریم‌ها برای جلوگیری از فروش سلاح‌هایی خاص به ایران است، فرصت دارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------