آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

پامپئو: اجازه نخواهیم داد تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش از هیچ تلاشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که کشورش همه تلاش خود را انجام خواهد داد تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته نشود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره تلاش‌های این کشور برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: «شما درباره اینکه ایران از روز 23 اکتبر امسال می‌تواند سلاح‌های متعارف خریداری کند، سؤال پرسیدید. ما اجازه نمی‌دهیم که این اتفاق رخ دهد.»

 

وی افزود: «نواقص جدی توافق هسته‌ای دیگر آشکار شده است و یکی از آنها اکنون پیش روی ماست. چین، روسیه و دیگر کشورها می‌تواند از ماه اکتبر همین امسال حجم عظیمی از سلاح‌های متعارف به ایران بفروشند. این زمان زیادی نیست.»

 

وی در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که جهان متوجه شده باشد که اشتباهی رخ داده است. شرکای اروپایی ما تلاش خود را در این زمینه انجام خواهند داد. البته ما نمی‌توانیم منتظر باشیم که دیگران وارد عمل شوند. آمریکا هر تلاشی که ممکن باشد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران انجام خواهد داد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------