آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بلومبرگ: احتمال اقدام واشنگتن علیه تبادلات نفتی ایران-ونزوئلا/ کرملین: به دلیل مخالفت آمریکا نمی‌توان نشست درباره ایران را اجرایی کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و ونزوئلا
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از احتمال اعمال تحریم های بیشتر واشنگتن علیه ونزوئلا خبر داد که این تحریم ها تبادلات نفتی میان ایران و ونزوئلا را نیز هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم های مضاعفی علیه ونزوئلا است که این تحریم ها به دنبال متوقف کردن معدود تبادلات نفتی باقی مانده برای این کشور است که عمدتا با کشورهای آمریکای جنوبی انجام می شود.

 

این منابع به شرط ناشناس ماندن نامشان اظهار کردند که این اقدام آمریکا تبادلات نفت خام با شرکت های اروپایی و آسیایی را نیز هدف قرار می دهند.

 

به نوشته بلومبرگ مقامات آمریکایی با این تحریم ها صادرات بنزین به ونزوئلا از سوی ایران را در اولویت قرار داده اند. 

 

طبق گفته این منابع، درباره این تحریم ها تصمیم گیری قطعی نشده است و مذاکرات ادامه دارند.

 

کرملین: به دلیل مخالفت آمریکا نمی‌توان نشست درباره ایران را اجرایی کرد

فارس نوشت: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز به خبرنگاران گفت امتناع آمریکا از شرکت در جلسه آنلاین ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه ایران و آلمان با هدف بحث درباره خلیج فارس و ایران، برگزاری این نشست را آنطور که از سوی روسیه در نظر گرفته و پیشنهاد شده، غیرممکن می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی گفت: در واقع رد کردن [این ایده] از سوی آمریکا مانع ما می‌شود که در چنین فرمتی آنطور که از ابتدا پیشنهاد شد، جمع شویم.

 

وی تاکید کرد: البته این به ان معنا نیست که مذاکره با کشورهای دیگر درباره موضوع ایران متوقف شده است. این گفت‌وگو برای زنده نگه داشتن برجام و حل و فصل (اختلافات) قطعاً ادامه خواهد یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------