آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه سوئیس: برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا تلاش می‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر خارجه سوئیس
وزیر امور خارجه سوئیس گفت: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

به گزارش فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، ایگنازیو کاسیس امروز در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: فردا در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین ۲ کشور ایران و سوئیس را گرامی و جشن خواهیم گرفت چرا که روابط بین این ۲ کشور قدمت یکصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین ایران و سوییس تاکنون ادامه داشته است.

 

وزیر خارجه سوئیس با اشاره به نقش میانجیگرانه سوییس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و  تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

 

وی اضافه کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم؛ اصفهان به نصف جهان معروف است و اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

 

کاسیس اضافه کرد: معتقدم روابط عالی ۲ کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.

 

وی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر بازدیدهای خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم کرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به این شهر را در من تقویت خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------