آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

انور قرقاش: گزینه‌ای جز دیپلماسی با ایران نمی‌بینیم/ سناتور ارشد آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران باید حفظ شوند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,انور قرقاش
مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در اظهاراتی مدعی شده که دولت جدید آمریکا حق دارد دیپلماسی با ایران را در اولویت قرار دهد و کشورش گزینه‌ای غیر از این را نمی‌بیند.

به گزارش فارس، «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات روز پنجشنبه در اظهاراتی در اندیشکده بروکینگز گفت برای دولت بایدن گزینه‌ای جز دیپلماسی با ایران وجود ندارد.

 

به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال»، قرقاش گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا «حق دارد دیپلماسی با ایران را در اولویت قرار دهد.»

 

وی در ادامه افزود: «ما گزینه دیگری غیر از دیپلماسی را نمی‌بینیم.»

 

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات اما در ادامه تأکید کرد که نظر کشورهای منطقه‌ هم در میز مذاکره باید مطرح شود.

 

قرقاش در این خصوص گفت: «ما به آنچه که در سطح راهبردی شاهد آن بودیم علاقه داریم ... در سطوح جزئی ما علاقه داریم که نظر کشورهای منطقه‌ای را نیز شاهد باشیم.» 

 

وی در ادامه مدعی شد: «حتی با وجود سیاست فشار حداکثری، ما از طریق اروپایی‌ها، درباره لزوم برقراری دیپلماسی و کاهش تنش‌ها، پیام‌هایی [به ایران] مخابره می‌کردیم.»

 

قرقاش در خصوص ادعای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره به کار بردن گزینه نظامی علیه ایران، این ادعاها را «بسیار خطرناک» دانست و خاطرنشان کرد که کشور او برای برون رفت از این بن‌بست تنها گزینه‌های دیپلماتیک را در نظر می‌گیرد.

 

این مقام ارشد اماراتی دوره چند ساله آینده را دوره کاهش تنش و دیپلماسی در منطقه دانست و گفت که شاهد پیشرفت این مسئله در یمن، لیبی و ایران بوده است.

 

قرقاش در خصوص «توافق ابراهیم» با رژیم صهیونیستی هم گفت که امیدوار است بتواند از نقش امارات در کمک به فلسطینی‌ها و برقراری مذاکره که به راهکار دو دولتی ختم می‌شود استفاده کند. وی گفت که امارات از چنین نتیجه‌ای حمایت می‌کند.

 

***

 

سناتور ارشد آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران باید حفظ شوند

«تام کاتن»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که قطعنامه‌ای را در مخالفت با رفع تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده خواستار حفظ این محدودیت‌ها علیه ایران شده است. 

 

تام کاتن در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت او قرار گرفته گفته است: «ایالات متحده بایستی تحریم‌ها علیه رژیم ایران را تا زمان دست‌کشیدن این رژیم از بلندپروازی‌های هسته‌ای و پایان دادن به حمایتش از خشونت و ترور در منطقه متوقف کند.»

 

او در ادامه این بیانیه از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به دلیل آنچه «سیاست‌های ضعیف» در قبال ایران خوانده شده انتقاد کرده است. 

 

کاتن گفت: «سیاست‌های ضعیف در دوران اوباما به نفع ایران تمام شد و رئیس‌جمهور بایدن نباید همان اشتباهات را تکرار کند.» 

 

تام کاتن اخیراً در قطعنامه‌ای که ۴۵ قانونگذار دیگر کنگره از آن حمایت کرده‌اند قطعنامه‌ای را معرفی کرده که خواستار حفظ تحریم‌ها علیه ایران است. 

 

در نسخه‌ای از این طرح که به دست بلومبرگ رسیده با هرگونه «بازاعمال تخفیف تحریم‌ها برای ایران مخالفت شده» و هر اقدامی برای لغو محدودیت دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا غیرقابل تایید عنوان گردیده است.

 

این طرح با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید: «ایالات متحده باید تحریم‌ها بر رژیم ایران را حفظ کند تا زمانی که این کشور دست از جاه‌طلبی‌های اتمی کشیده و حمایت از خشونت و تروریسم در منطقه را پایان دهد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------